عضو گروه پژوهشی مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی بیان کرد:

روناس؛ دفع کننده سموم بدن

۲۷ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۱:۲۱ کد : ۲۹۲۵۹ پژوهشی
تعداد بازدید:۷۱۰
عضو گروه پژوهشی مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه روناس برای رفع خارش پوست اثر بخش است، گفت: این گیاه برای دفع عوارض حاصل از ضربه و کوفتگی بدن از آن استفاده می شود و دفع کننده سموم بدن است.
روناس؛ دفع کننده سموم بدن

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، دکتر ساره حسینی گفت: روناس با نام‌های دیگر رودک، سورچاه، رودانگ، عروق الصباغین، گیاهی است که طبیعت آن گرم و خشک بوده، ریشه آن قابض و مدر و باز کننده انسداد و گرفتگی هاست.

عضو گروه پژوهشی مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به این‌که این گیاه در بیماری نرمی استخوان یا راشیتیسم مفید واقع می‌شود، افزود: مصرف دم کرده روناس با عسل برای فلج، بی حسی عضو، لقوه، سستی اعضا، یرقان و سیاتیک مفید و موثر است، برای دفع عوارض حاصل از ضربه و کوفتگی بدن از آن استفاده می‌شود و دفع کننده سموم بدن است.

دکتر حسینی ادامه داد: این گیاه از گیاهان رنگ زا بوده و برای رنگ کردن مو استفاده می‌شود، شیر افزاست و برای درمان بیماری های پوستی و رفع ورم از آن استفاده می شود.

عضو گروه پژوهشی مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با بیان این‌که روناس بی حسی اعضا را درمان می‌کند، بیان کرد: این گیاه برای رفع خارش پوست اثر بخش است، برای درمان شوره سر مفید بوده و دم‌کرده آن برای بیماری نقرس کاربرد دارد.

گفتنی است، مقدار خوراک آن حداکثر 4 گرم در روز است که در دو نوبت و به صورت دم‌کرده مصرف می‌شود.

نکات احتیاطی:

مصرف زیاد روناس حجم ادرار را زیاد می کند و ممکن است با خون ادراری همراه شود.

text to speech icon