عناب؛ دریچه جدیدی در حوزه گردشگری خراسان جنوبی

۰۳ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۴:۵۸ کد : ۱۰۹۱۸ پژوهشی
تعداد بازدید:۸۹۷
دبیر مجمع بین المجالس آسیایی گفت: حوزه عناب پنجره جدیدی برای شناساندن ایران به کشورهای همسایه بوده و حوزه‌ای راهگشا برای عرصه ملی است.
عناب؛ دریچه جدیدی در حوزه گردشگری خراسان جنوبی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، محمدرضا مجیدی، امروز ۳ شهریور، در اولین همایش ملی عناب اظهار کرد: عناب اولین اثر طبیعی ما است که در فهرست میراث فرهنگی در عرصه بین الملل ثبت کردیم.

وی افزود: اگر بین بیابان لوت و هیرکانی ارتباط برقرار شود، خطی از دیپلماسی شکل خواهیم داد که مکمل دیپلماسی دولتی ما است.

دبیر مجمع بین المجالس آسیایی بیان کرد: سالیان بسیاری است که می‌گوییم نفت را از محاسبات خارج کنید؛ تا به امروز که موفق شدیم اقتصاد ملی را با ۳۰۰ هزار بشکه به صفر بشکه در سال آینده برسانیم تا جایگاه دیپلماسی و گردشگری عناب باز شود.

مجیدی ادامه داد: در عرصه دیپلماسی و در عرصه فرهنگی، علم و فناوری، اقتصادی و همچنین در حوزه گردشگری ۲ سال است کمیسیون گردشگری و کسب و کارهای وابسته در اتاق بازرگانی برای معرفی استان تشکیل شده و راهگشای این حوزه برای معرفی استان از منظر عناب است.

وی ادامه داد: حوزه عناب پنجره جدیدی برای شناساندن ایران به کشورهای همسایه بوده و حوزه‌ای راهگشا برای عرصه ملی است.

دبیر مجمع بین المجالس آسیایی بیان کرد: با توجه به ارگانیک بودن محصول عناب می‌توان در گردشگری عناب در فصل برداشت روزانه هزار نفر بازدید از باغات استان داشت.

مجیدی با ابراز خوشحالی از برگزاری این همایش، ادامه داد: در سفرهای مکرر به چین اشاره شد که اگر عناب در شرق آسیا وجود دارد در قلب آسیا ایران و خراسان جنوبی نیز وجود دارد.

وی افزود: وجود عناب باعث می‌شود که ما توضیح دهیم عناب چیست و بهانه‌ای برای شناساندن این محصول در سطح بین الملل است و همین همایش‌ها رهگذری مناسب برای معرفی این محصول به نسل آینده است.

دبیر مجمع بین المجالس آسیایی خاطرنشان کرد: در تغییر ساختار وزارت خارجه در دوره دوازدهم معاونتی با عنوان معاونت دیپلماسی اقتصادی تشکیل شده است و همینطور اداره جذب گردشگر خارجی تشکیل شده که با شناختن عناصر گردشگری خراسان جنوبی می‌توان این حوزه را توسعه داد و عناب پتانسیل بسیار مناسبی در این حوزه دارد.

مجیدی با اشاره به اینکه گردشگری در کشور ما میراث پایه است در حالی که باید مردم پایه باشد، تصریح کرد: چهار بسته گردشگری عناب، زعفران، زرشک و آلو در حال ساماندهی است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه دیپلماسی فرهنگی یکی از داشته‌های ارزشمند ما عناب بود اما بسته معرفی نداشتیم، افزود: باید عرصه اقتصاد و دیپلماسی ملی را به گونه‌ای دیگر دید چراکه گردشگری هم درون زا و هم برون زا بوده و این از مصادیق گردشگری است.

دبیر مجمع بین المجالس آسیایی خاطرنشان کرد: این همایش باید به برنامه ملی عناب ختم شود و خراسان جنوبی به عنوان قطب ملی عناب معرفی شود.

text to speech icon

کلید واژه ها: دبیر مجمع بین المجالس آسیایی همایش عناب همایش ملی عناب جهاددانشگاهی خراسان جنوبی