در دانشگاه علامه طباطبایی تهران؛

گردهمایی مدیران و فعالان حوزه روابط عمومی جهاددانشگاهی برگزار شد

۲۹ تیر ۱۳۹۸ | ۱۱:۲۳ کد : ۹۶۸۰ عمومی
تعداد بازدید:۱۱۸۰
ردهمایی مدیران و فعالان حوزه روابط عمومی جهاددانشگاهی با حضور رییس جهاددانشگاهی و معاون امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دانشگاه علامه طباطبایی تهران برگزار شد.
گردهمایی مدیران و فعالان حوزه روابط عمومی جهاددانشگاهی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، گردهمایی مدیران و فعالان حوزه روابط عمومی جهاددانشگاهی در دانشگاه علامه طباطبایی تهران برگزار شد.

دکتر طیبی:

 تشکر ویژه‌ از سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون جهاددانشگاهی/ روابط عمومی‌ها؛ مشاور امین روسا در این نهاد

دکتر حمیدرضا طیبی، رییس جهاددانشگاهی در چهارمین گردهمایی مدیران حوزه روابط عمومی این نهاد ضمن قدردانی از توجه ویژه مقام معظم رهبری به جهاددانشگاهی در دیدار دو روز گذشته با ائمه جمعه سراسر کشور، بیان کرد: تمام سخنان رهبر معظم انقلاب سنجیده است و خدا را شکر می کنیم که این توفیق را به ما داده تا به راهی برویم و کار‌های شایسته‌ای انجام دهیم که مورد لطف ایشان قرار بگیرد. اکنون و پس از عنایت مقام معظم رهبری به جهاددانشگاهی، مسئولیت ما بیشتر و سخت‌تر شده است. در عالی‌ترین سطح از اعتبار میان مسئولان، جهاددانشگاهی جایگاه ویژه‌ای دارد و ما باید از این فرصت و اعتمادی که به این نهاد وجود دارد، استفاده کنیم.

رییس جهاددانشگاهی ادامه داد: در دیداری که در آبان ماه سال گذشته خدمت رهبر بودیم تلاش خوبی انجام شد تا تلاش های جهاددانشگاهی به شکل مطلوب بیان و مورد توجه ایشان قرار بگیرد و رهبر انقلاب از ما خواستند لیست فناوری های این نهاد را ارایه دهیم.

وی تصریح کرد: تلاش ما در دفتر مرکزی این است که طرح‌های هدفمند به ثمر برسد و توقعات رهبری را برآورده کنیم. در این میان روابط عمومی نقش اساسی در برقراری ارتباط مناسب میان درون و بیرون سازمان دارد، همچنین این حوزه نقش مناسبی در ایجاد فضایی خوب میان اعضای درون سازمان دارد. اعضای روابط عمومی، همواره مشاوری امین برای روسا و پرسنل واحد‌های سازمانی جهاددانشگاهی هستند.

دکتر طیبی با بیان این که روابط عمومی هم علم و هم هنر است، افزود: از دید بنده رسالت اصلی جهاددانشگاهی الگوسازی توان کشور در رسیدن به پیشرفت و نهایتا ایجاد خودباوری در نسل جوان و شکوفا شدن استعداد‌ها است. وظیفه معاونت ها در این عرصه، برنامه‌ریزی برای اهداف و کار ستاد هم اجرای مناسب این برنامه ها و اهداف جهاددانشگاهی است و کار روابط عمومی‌ها پس از تحقق اهداف آغاز می‌شود و آن حوزه اطلاع رسانی و خبررسانی است.

وی افزود: ارتباط خوب با رسانه‌ها، خبرنگار‌ها، صداوسیما، چاپ کاتالوگ و بروشور و مستند کردن توانمندی‌ها و برندسازی و رسیدگی به وبسایت‌ها از دیگر وظایف محوله بر دوش روابط عمومی‌های این نهاد است. ارتباط خوب با رسانه‌های خبری جهاددانشگاهی مهم است، مطلوب است رسانه‌های ما به خوبی دستاورد‌های این نهاد را به نمایش بگذارند.

متن کامل خبر

رییس دانشگاه علامه طباطبایی تصریح کرد:

نقش روابط عمومی ها در تلاطم حفظ ارزش ها/توانمندی جهاددانشگاهی در گشودن گره‌های اجتماعی

دکتر حسین سلیمی نیز با بیان اینکه برای دانشگاه علامه افتخاری است که میزبان این‌نشست مهم و تاثیرگذار باشد گفت: دانشگاه علامه تنها دانشگاه علوم انسانی دولتی است که به لحاظ حجم استاد و دانشجو بعد از دانشگاه تهران بزرگترین دانشگاه محسوب می‌شود.

وی افزود: به دلیل اینکه دانشگاه علامه طباطبایی دانشگاه تخصصی علوم انسانی است،  بعد از مدتی کم مهری به علوم انسانی با همت استادان و دانشجویان و کارکنان توانست جایگاه خود را بازیابی کند؛ به طوری که امروزه کانون حل بسیاری از مشکلات کشور محسوب می‌شود. ما امروز شاهد به بار نشستن تلاش استادان دانشگاه هستیم. استادانی که تلاش می‌کردند با مسئولان جلسه بگذارند ولی با بی‌رغبتی روبه‌رو می‌شدند، اما الان می‌بینیم که مسئولان بسیاری از مسائل و مشکلات خود را با استادان دانشگاه علامه‌طباطبایی مطرح می‌کنند.

سلیمی ادامه داد:  از آن جایی که برخی استادان  و پیشکسوتان روابط عمومی در این جمع حضور ندارند من می‌خواهم درباره تحول ماهوی فعالیت روابط عمومی در فضای جدید صحبت کنم. ما امروز با مفهوم جدیدی در علوم اجتماعی با نام فضای عمومی رو به رو هستیم. فضایی که به نوعی اندیشه‌ها و آمال و آرزوها و خوشی‌ها و ناراحتی‌های ما در آن شکل می‌گیرد. فضای عمومی قبلا به سیستم‌های عادی خبر رسانی محدود بود اما امروزه با دنیایی روبه‌رو هستیم که روز به روز در عمق و عرصه جغرافیایی تاثیرگذاری در حال گسترش است.

متن کامل خبر

معاون امور مطبوعاتی وزارت ارشاد در جمع روابط عمومی‌های جهاددانشگاهی تاکید کرد:

مدل شریک‌سازی؛ نیاز امروز روابط عمومی‌ها برای اقناع مخاطب

محمد خدادی، معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز بیان کرد: ما هر کجا جهادی بودیم، به اثر و نتیجه رسیدیم و هر کجا از جهاد دور بودیم در مضیغه قرار گرفته‌ایم و پیروز نشدیم. تا به امروز، دنیا، بدترین مدل جنگ با کشور‌ها را علیه ما به کار گرفته است. هیچ مدل تقابلی در دنیا - از مدل‌های جنگی استراتژیکی، نظامی، سیاسی، اقتصادی، تا تقابل فرهنگی، ترور، عملیات‌های ایضایی و نیابتی - وجود ندارد که دنیا علیه ما به کار نگرفته باشد، تنها از حمله اتمی استفاده نکرده‌اند، علت این هم که وارد این نوع جنگ نشده‌اند، ظرفیت‌های ماست.

وی با بیان اینکه امروز جنگ اراده‌هاست، ادامه داد: آنچه که مقام معظم رهبری بر آن تاکید داشته‌اند و جنگ اراده‌ها است را اگر بررسی کنید، خواهید دید عاقبت اراده ما چیست و عاقبت اراده آن‌ها چیست! اراده برگرفته از افکار و اندیشه افراد است. اعتقاد آدم‌ها هم به ایمان و یقین افراد برمی‌گردد. اکنون در جنگ اراده‌ها، می‌خواهند افکار عمومی ما را به اغتشاش بکشانند.

خدادی افزود: در این میان جنگ اصلی، جنگ رسانه‌ای است. انتخاب ترامپ این است که هر روز یک توییت علیه کشور ما منتشر کند؛ لذا جنگ اقتصادی و خود اقتصاد موضوع اول نیست، چرا که یک‌چهارم اقتصاد دنیا در اختیار آمریکا، و سه‌چهارم آن، در دست دیگر کشور‌ها است. ۱۴۰ کشور می‌خواهند با ما رابطه اقتصادی داشته باشند و تنها یک کشور نمی‌خواهد. اما این کشور با راه‌انداختن جنگ رسانه‌ای علیه ما قصد دارد به مقابله بپردازد.

وی خطاب به مدیران روابط عمومی حاضر در این گردهمایی گفت: کار شما شغل شما نیست، تکلیف شماست، این تکلیف برای امنیت، حفاظت، تعالی، رشد، موفقیت، ماندگاری، عزت، هویت و شخصیت خودتان است. روابط عمومی اسمی از گذشته است، امروز باید نام آن را ارتباط گذاشت. واژه روابط عمومی باید تغییر کند. شما باید زبان گویای مجموعه خودتان باشید.

به گفته معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد؛ بیان موضوع و مدل ما، تبلیغی است، در حالی که دوره تبلیغ در اداره حکومت هم منقضی شده است.

 متن کامل خبر

مدیرکل روابط عمومی جهاددانشگاهی در جمع اعضای فعال این حوزه مطرح کرد:

تلاش روابط عمومی جهاددانشگاهی برای فعالیت بر مبنای قواعد دانش‌محور/ تقدیر از فعالان برتر این حوزه

ابوالقاسم رئیسی،  مدیرکل روابط عمومی جهاددانشگاهی نیز اظهار کرد: جهاددانشگاهی، ۱۶ مرداد امسال، ۳۹ ساله می‌شود و در آستانه‌ی ورود به ۴۰ سالگی عمر با برکت آن است. جهاددانشگاهی، نهادی است که دارای ویژگی‌های خاصی است و مطلوب است که حوزه‌ی روابط عمومی آن هم خاص باشد. روابط عمومی جهاددانشگاهی تلاش داشته بر مبنای قواعد دانش‌بنیان، دانش‌محوری و بومی باشد و از جنس دیگر روابط عمومی‌های سازمانی نیست.
وی با تاکید بر اینکه فرهنگ جهادی برای حوزه روابط عمومی جهاددانشگاهی، یک اصل است، ادامه داد: نهادی که ارزش‌افزوده آن باعث انجام بهتر کار‌ها و فعالیت‌های آن می‌شود، نیاز به روابط عمومی چابکی هم دارد. سازمانی که فرهنگ جهادی آن، بر تبلیغات و ارائه محصول ارجحیت دارد، از آن مدل روابط عمومی که بنیان آن در غرب بود، متفاوت است. اینجا فرهنگ حرف اول را می‌زند.
رئیسی افزود: اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد مقاومتی به صورت مصداقی در جهاد‌دانشگاهی شکل گرفته و این امر نشان می‌دهد که روابط عمومی آن هم باید در دانش‌محوری همگام با این سازمان پیش برود. همه‌ی این‌ها وابستگی زیادی به فرهنگ‌سازی دارد. شاید هیچ دستگاهی به صورت تخصصی در ساختار‌های مستقل حوزه روابط عمومی، نگاه جهاددانشگاهی و پتانسیل‌های آن را نداشته باشد.
وی گفت: نهاد‌های روابط عمومی که وابسته به جهاددانشگاهی است، نهاد‌های تخصصی این نهاد است و یادگیری مستمر، گفت‌وگوی تیمی در این حوزه آن هم به صورت دانش‌بنیان ملاک ماست که این مساله هم علت برگزاری این گردهمایی است.

 تقدیر از فعالان برتر روابط عمومی جهاددانشگاهی
در این مراسم هم‌چنین از چهار برگزیده‌ی حوزه‌ی روابط عمومی جهاددانشگاهی شامل علی شریعتی مدیر روابط عمومی جهاددانشگاهی قم، محمد حاتمی مدیر روابط عمومی سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور، آسیه خزیمه‌نژاد مدیر روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی و زهرا ابراهیمی مدیر روابط عمومی مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران با اهدای لوح یادبود و جوایزی تقدیر شد.

text to speech icon

کلید واژه ها: گردهمایی روابط عمومی جهاد دانشگاهی