پیام استاندار خراسان جنوبی به مناسبت "سالروز تأسیس جهاد دانشگاهی"

۱۶ مرداد ۱۴۰۲ | ۰۶:۴۹ کد : ۶۰۷۶۲ عمومی
تعداد بازدید:۲۷۱
استاندار خراسان جنوبی به مناسبت ۱۶ مرداد، سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی پیامی صادر کرد.
پیام استاندار خراسان جنوبی به مناسبت "سالروز تأسیس جهاد دانشگاهی"

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی، استاندار خراسان جنوبی به مناسبت 16 مرداد، سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی پیامی صادر کرد.

متن پیام بدین شرح است؛
 

به نام خدای دانا و توانا

"مسئولیت جهاد دانشگاهی،‌ بالاتر از آن چیزی است که حتی به عنوان وظیفه جهاد دانشگاهی -یعنی تحقیقات و کار فرهنگی- معین شده است". رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مدظله العالی)

شانزدهم مردادماه، سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی، مولود انقلاب شکوهمند اسلامی است، نهادی که در بیش از چهار دهه فعالیت، پیشرفت های علمی و توفیقات فراوانی در زمینه های مختلف علمی، آموزشی، پژوهشی و... داشته و دارد که هر کدام به نوبه خود، منجر به بروز استعدادها و شکوفایی توانمندی های کشور در زمینه‌های مختلف شده ‌است. 

مرور عملکرد جهاد دانشگاهی در بحث دستیابی به فناوری‌های  حوزه ژنتیک و سلول‌های بنیادین، تجاری سازی علوم، انجام کارهای تحقیقاتی و پژوهشی مبتنی بر نیاز روز و به فراخور شرایط و... نشان می دهد الگوسازی و حرکت‌ آفرینی همواره در این نهاد مورد تأکید بوده و اینکه این رویکرد در مجموعه های تابعه جهاد دانشگاهی در استان ها هم نمود و بروز دارد، مبرهن ماهیت و دغدغه‌مندی این نهاد انقلابی است. 

بدون تردید ادامه این روند مطلوب و برنامه‌ ریزی برای استفاده از ظرفیت های بکر و بی نظیر خراسان جنوبی در راستای ایجاد ارزش افزوده، اشتغالزایی، درآمد افزایی، افزایش سطح رفاه عمومی و در نهایت توسعه و تعالی این استان زرخیز شرقی مورد انتظار است. 

اینجانب ضمن تبریک چهل و سومین سالروز تأسیس جهاد دانشگاهی به کارکنان خدوم این مجموعه، توفیق روز افزون این عزیزان را از درگاه ایزد منان مسئلت دارم و امیدوارم بتوانند با ارائه برنامه های عملیاتی پژوهش پایه، در راستای تحقق شعار سال؛ "مهار تورم، رشد تولید" و پیشرفت خراسان جنوبی، گام های مؤثرتری بردارند.

جواد قناعت 
استاندار خراسان جنوبی

text to speech icon