نگاهی به برگزاری دوره های آموزشی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی در هفته ای که گذشت

۰۴ بهمن ۱۳۹۷ | ۰۹:۳۳ کد : ۴۹۲۴ آموزشی
تعداد بازدید:۱۱۵۸
در این گزارش به برگزاری دوره های آموزشی  ویژه کارکنان دولت به همت معاونت آموزشی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی  اشاره شده است
نگاهی به برگزاری دوره های آموزشی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی در هفته ای که گذشت

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، مجتبی ابراهیمی از برگزاری دوره های آموزشی "حقوق شهروندی در نظام اداری"، "ارتقاء سلامت اداری و مبارزه با فساد"، ""پیش گیری از جرائم و تخلفات اداری"، "نظام تصمیم گیری در امور اداری" به همت معاونت آموزشی جهاددانشگاهی استان  خبر داد.

برگزاری دوره آموزشی حقوق شهروندی در نظام اداری

وی با اشاره به اینکه دوره آموزشی حقوق شهروندی در نظام اداری برای کارکنان بنیاد مستضعفان در راستای تحقق حقوق شهروندان برگزار شد، بر ضرورت آشنایی و ارتقای سطح آگاهی کارشناسان و مدیران در زمینه تحقق منشور حقوق شهروندی تاکید کرد.

معاون آموزشی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بحث حقوق شهروندی در ایران از سال 1385 شروع شده و در دولت تدبیر و امید هم تدوین منشور حقوق شهروندی در دستور کار رئیس جمهور قرار گرفت و در سال 1395 این منشور رونمایی شد که شامل 22 بند می باشد.

ابراهیمی ادامه داد: سپس مرکز حقوق شهروندی تاسیس شد که به مطالعه مبانی قانونی حقوق شهروندی از بین یازده هزار قوانین جاری در مملکت پرداخت و در نهایت منجر به تدوین کتابی در این خصوص شد که کلیه حقوق اقتصادی، مدنی و سایر حقوق شهروندان در آن لحاظ شده است.

وی در خاتمه هدف کلی دوره را افزایش سطح آگاهی، تعهد و مسئولیت کارکنان و مدیران دستگاه های اجرایی و التزام آنان نسبت به رعایت حقوق شهروندی مردم در نظام اداری به عنوان مسئولان اجرایی و کارگزاران دولت عنوان کرد.

برگزاری دوره ارتقاء سلامت اداری و مبارزه با فساد

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی به برگزاری دوره‌ آموزشی تحت عنوان »ارتقاء سلامت اداری و مبارزه با فساد «  اشاره کرد و گفت: هدف از برگزاری این دوره ارتقاء سلامت اداری و آشنایی کارکنان با ضوابط قانونی موجود و بهره برداری از آنها جهت جلوگیری از ایجاد هرگونه تخلف و فساد اداری و همچنین آشنایی شرکت کنندگان با آیین نامه پیشگیری و مبارزه با فساد، آشنایی با انواع طبقه بندی آنها و انواع پیامدهای سلامت اداری و عوامل موثر بر آن می باشد.

دوره پیش گیری از جرائم و تخلفات اداری برگزار شد

ابراهیمی به برگزاری دوره‌ آموزشی تحت عنوان » پیش گیری از جرائم و تخلفات اداری «  اشاره کرد و گفت : این دوره آموزشی با هدف حفظ و استقرار و ارتقاء مباحث تأمین ، امنیت وسلامت اداری کارکنان بمدت 6 ساعت برگزار شد .

وی معرفی مصادیق رشوه و فساد اداری و راه کارهای پیشگیری از آن با تأکید بر برخورد قاطع با این موضوع و مجازاتهای وابسته بدان ، اصول حفاظت گفتار، اصول حفاظت پرسنلی ، اصول حفاظت اسناد و اطلاعات و از محورهای آموزشی این دوره عنوان کرد.

برگزاری دوره نظام تصمیم گیری در امور اداری

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی به برگزاری دوره‌ آموزشی تحت عنوان » نظام تصمیم گیری در امور اداری «  اشاره کرد و گفت: هدف از برگزاری این دوره جلوگیری از پیجیدگی و هرج و مرج بر اثر تصمیم گیری اشتباه، آینده نگری و عدم تمایل به نتایج زودرس ، عدم جزئی نگری و تک بعدی شدن در تصمیم گیری ها می باشد.

text to speech icon

کلید واژه ها: دوره های آموزشی هفته معاونت آموزشی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی