حمایت نماینده مردم بیرجند در مجلس از راه اندازی مرکز پیشگیری و درمان سرطان پستان در استان

۱۹ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۲:۲۵ کد : ۴۸۵۴۱ پژوهشی
تعداد بازدید:۵۴۲
 نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی ضمن اعلام حمایت از جهاد دانشگاهی در پیگیری ایجاد مرکز پیشگیری و درمان سرطان بانوان، اقدام برای بهبود اوضاع مردم شریف استان را از وظایف ذاتی همه دستگاه های اجرایی و مسئولان کشور بر شمرد.
حمایت نماینده مردم بیرجند در مجلس از راه اندازی مرکز پیشگیری و درمان سرطان پستان در استان

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی ، دکتر مهدی ابراهیمی سرپرست این نهاد امروز، 19 شهریورماه در دیدار با حسین خسروی نماینده مردم شریف بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به خدمات جهاد دانشگاهی به مردم خواستار حمایت مسئولان استان از راه اندازی مرکز پیشگیری و درمان سرطان پستان در جهاد دانشگاهی استان شد.

وی بیان کرد: جهاد دانشگاهی خدمات شایسته‌ای در حوزه های مختلف و از جمله پزشکی در کشور ارائه می کند که دارای دو ویژگی منحصر شامل خدمات با کیفیت بالا و تعرفه پایین است.

سرپرست جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با تأکید بر اهمیت سلامت جامعه و به ویژه سلامت بانوان، گفت: سرطان پستان یکی از مهمترین عوامل تهدید کننده مادران و دختران سرزمین ماست و در راستای به حداقل رسیدن تعداد بیماران مبتلا به این بیماری و درمان مبتلایان باید بیش از پیش تلاش کنیم.

ابراهیمی تصریح کرد: با پیگیری هایی که در هفته های اخیر صورت گرفت، قول پرداخت نیمی از هزینه های اولیه تامین یکی از مهمترین تجهیزات مرکز پیشگیری و درمان سرطان پستان توسط یکی از نهادهای انقلابی کشور داده شده است که در صورت همراهی مسئولان محترم استان در پرداخت مابقی هزینه خرید این دستگاه، سنگ بنای ایجاد مرکز پیشگیری و درمان سرطان پستان در جهاد دانشگاهی استان گذاشته خواهد شد.

وی بیان کرد: محدودیت های استان خراسان جنوبی و برخی استان های همجوار در زمینه شناسایی و تشخیص زود هنگام این بیماری و عدم دسترسی سریع و آسان این خدمات برای بانوان استان چالشی است که چنانچه مورد پیگیری و اقدام عاجل قرار گیرد، خواهد توانست نجات بخش امنیت جانی، روانی و مالی شمار قابل توجهی از خانواده های این دیار باشد.

دکتر ابراهیمی بیان کرد: با عنایت به مصوبه نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در خصوص ماموریت جهاد دانشگاهی برای تشکیل شبکه ملی تشخیص زودرس و درمان سرطان پستان با متولی گری پژوهشکده معتمد جهاد دانشگاهی، جهاددانشگاهی خراسان جنوبی این آمادگی را دارد تا در این زمینه ورود جدی کند که این اقدام نیازمند حمایت های مادی و معنوی نمایندگان محترم استان، دستگاه های اجرایی به ویژه استانداری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی است.

وی یادآور شد:  پژوهشکده معتمد (سرطان پستان)، وابسته به جهاد دانشگاهی جهت توسعه  خدمات پیشگیری و درمان زود هنگام این بیماری در سطح کشور از واحدهای جهاد دانشگاهی که شرایط اولیه را فراهم نمایند حمایت می نماید.

سرپرست جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از اعلام حمایت نماینده محترم مردم شریف بیرجند، خوسف و درمیان از اقدام جهاد دانشگاهی استان در پیگیری راه اندازی مرکز پیشگیری و درمان سرطان در بانوان بر عزم جدی جهاد دانشگاهی کشور برای رفع مشکلات مردم در گام دوم انقلاب اسلامی تاکید کرد.

حسین خسروی، نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی گفت: جهاد دانشگاهی ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد و لازم است خدمات جهاد دانشگاهی در استان بیش از پیش معرفی شود.

 نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی ضمن اعلام حمایت از جهاد دانشگاهی در پیگیری ایجاد مرکز پیشگیری و درمان سرطان بانوان، اقدام برای بهبود اوضاع مردم شریف استان را از وظایف ذاتی همه دستگاه های اجرایی و مسئولان کشور بر شمرد و بر پیگیری خود برای تحقق مطالبات مردم در چارچوب قوانین و در راستای محرومیت زدایی از استان تاکید کرد.

text to speech icon