حضور جهاددانشگاهی خراسان جنوبی در اجلاسیه جهادگران ملی در فردوس

۱۳ شهریور ۱۴۰۱ | ۰۶:۴۸ کد : ۴۸۳۵۸ پژوهشی
تعداد بازدید:۳۸۱
جهاددانشگاهی خراسان جنوبی به عنوان واحد دانش بنیان و فناور در نمایشگاه اجلاسیه جهادگران ملی در شهرستان فردوس حضور یافت.
حضور جهاددانشگاهی خراسان جنوبی در اجلاسیه جهادگران ملی در فردوس

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، مهدی ابراهیمی گفت: در برنامه های اجلاسیه ملی جهادگران که با حضور گروه های جهادی در فردوس برگزار می شود و جهاددانشگاهی خراسان جنوبی مفتخر است توانمندی ها و دستاوردهای پژوهشی خود را به عنوان یک واحد دانش بنیان و فناور ارائه دهد.

سرپرست جهاددانشگاهی خراسان جنوبی بیان کرد: مأموریت ذاتی جهاد دانشگاهی به‌عنوان یک‌نهاد توسعه‌ای در سه حوزه علم و فناوری، پژوهشی و فرهنگی است و این نهاد تلاش کند تا در گام دوم انقلاب در راستای پیشبرد اهداف خود، به‌عنوان زیست‌بوم نوآوری نخبگان در کشور معرفی شود و فضا را برای حضور و ورود نخبگان به عرصه‌های مختلف فراهم کند.

ابراهیمی با اشاره به اقدامات حوزه پژوهشی جهاددانشگاهی در سطح کشور بیان کرد: فعالیت های پژوهشی جهاددانشگاهی، در قالب چهار گروه فنی و مهندسی، علوم انسانی و اجتماعی، پزشکی، کشاورزی و منابع طبیعی سازماندهی شده است و 3 پژوهشگاه، 24 پژوهشکده، مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاددانشگاهی، مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی (SID)  مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران، از جمله ره آورد تلاش های پژوهشی جهادگران این نهاد است.

وی ادامه داد: حوزه پژوهش جهاد دانشگاهی واحد خراسان جنوبی نیز با تکیه بر پشتوانه ای ارزشمند در مجموعه جهاددانشگاهی کشور و فرهیختگان و فرزانگان استان فعالیت ها و خدمات پژوهشی خود را ساماندهی و عرضه می نماید.

سرپرست جهاددانشگاهی خراسان جنوبی؛ مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی، مرکز خدمات تخصصی گیاهان استراتژیک (بیرناب)، دبیرخانه علمی آسیب های اجتماعی، گروه پژوهشی تولید و فرآوری گیاهان استراتژیک خراسان جنوبی، گروه پژوهشی مطالعات شهری و روستایی،  بانک خون بندناف، مرکز مشاوره روانشناسی و آزمایشگاه تخصصی تشخیص طبی جهاددانشگاهی مرکز قاینات از مراکز پژوهشی فعال در جهاددانشگاهی استان عنوان کرد.

ابراهیمی با اشاره به‌عنوان «جهاد دانشگاهی، زیست‌بوم نوآوری نخبگان ایرانی» به‌عنوان یک هدف، یادآور شد: یک نخبه برای زیست، جذب و نگهداشت، نیاز به بستری دارد که جهاد دانشگاهی تلاش می‌کند این زیست‌بوم را برای همه نخبگان ایرانی فراهم کند.

text to speech icon