سرپرست جهاددانشگاهی خراسان جنوبی خبر داد؛

ذخیره  ۱۰۰۰ نمونه خون بند ناف در خراسان جنوبی

۰۸ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۲:۴۴ کد : ۴۸۱۷۶ پژوهشی
تعداد بازدید:۲۶۶
سرپرست جهاددانشگاهی خراسان جنوبی اظهار کرد: ۱۰۰۰ نمونه خون بند ناف نوزادان از خراسان جنوبی در بانک خون بند ناف رویان جهاددانشگاهی ذخیره‌سازی شده است.
ذخیره  ۱۰۰۰ نمونه خون بند ناف در خراسان جنوبی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، دکتر مهدی ابراهیمی، سرپرست جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، امروز، هشتم مردادماه به خبرنگاران از ذخیره سازی یک هزار نمونه خون بند ناف در استان خبر داد و گفت: درمان بیماری‌های صعب‌العلاج یا لاعلاج یکی از نیازهای جامعه ما است.

سرپرست جهاددانشگاهی استان بیان کرد: یکی از روش‌های درمان این نوع بیماری‌ها استفاده از سلول‌های بنیادی است و خون بند ناف سرشار از این سلول‌هاست و در صورت ذخیره شدن می‌تواند تا سال‌های سال مورد استفاده قرار بگیرد و اگر خود فرد و یا وابستگان درجه یک او در این مدت به بیماری‌های قابل درمان با سلول‌های بنیادی مبتلا شوند با استفاده از این ذخیره خون و در صورت تطبیق، امکان درمان آنها وجود دارد.

 دکتر ابراهیمی گفت: برای ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی در دفتر نمایندگی بانک خون بند ناف استان اقدامات انعقاد قراداد از هفته ۳۶ بارداری انجام می‌شود و خون به میزان ۸۰ تا ۲۰۰ میلی لیتر بلافاصله بعد از تولد با رعایت استانداردهای لازم اخذ و بلافاصله پس از خونگیری، نمونه به بانک رویان تهران منتقل می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت 6 ساله نمایندگی خون بند ناف جهاددانشگاهی در خراسان جنوبی افزود: این نمایندگی از سال 1395 تاکنون در جهاددانشگاهی استان در حال خدمت رسانی است و تا کنون هزار نمونه از استان در بانک خون بند ناف رویان جهاددانشگاهی ذخیره سازی شده است.

سرپرست جهاددانشگاهی خراسان جنوبی  با تأکید بر اینکه خدمات ذخیره سازی خون بند ناف نوزادان در اکثر شهرستان های استان ارائه می شود، یادآورد شد: امکان ارائه تسهیلات بانکی مناسب به متقاضیان ذخیره سازی خون بند ناف در استان وجود دارد.

text to speech icon