گسترش همکاری های مشترک جهاد دانشگاهی و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی

۰۵ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۵:۴۶ کد : ۴۶۸۶۶ اشتغال عمومی
تعداد بازدید:۹۱۷
نشست سرپرست جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان پیرامون بررسی زمینه های همکاری مشترک برگزار شد.
گسترش همکاری های مشترک جهاد دانشگاهی و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، دکتر مهدی ابراهیمی، سرپرست جهاددانشگاهی استان در دیدار با مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی؛ اداره کل کار را سازمان بسیار تاثیر گذار و کلیدی در حوزه اشتغال به ویژه اشتغال جوانان عنوان کرد.

وی ضمن تشریح فعالیت های شاخص جهاددانشگاهی، ادامه داد: جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد برخاسته از انقلاب اسلامی با زیرساخت های فرهنگی، پژوهشی و آموزشی خود می تواند همراه با اداره کل تعاون در فرآیند اشتغال جوانان کمک کند.

دکتر ابراهیمی بر تعامل و همکاری دوجانبه با اداره کل کار همچون گذشته تاکید کرد و افزود: این نهاد می ‌تواند با همراهی دستگاه های اجرایی در جهت خدمت به استان گام ‌های مهمی بردارد.

وی اجرای طرح توسعه مشاغل خانگی به کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان را از جمله همکاری‌های موفق جهاددانشگاهی با این اداره کل در استان عنوان و این طرح را شیوه ای در رفع بیکاری و کمک به ارتقای کسب و کار دانست.

دکتر ابراهیمی، راه اندازی مرکز مشاوره کارآفرینی گیاهان دارویی و توسعه مشاغل خانگی را نیز اقدام مهم در حوزه مشاغل خانگی و گیاهان دارویی مزیت دار استان برشمرد.

وی با اشاره به فعالیت مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی بر سه محصول مزیت دار استان (عناب، زرشک و زعفران) گفت: تولید فرآورده های فراسودمند و بسته بندی مناسب محصولات می تواند گامی در جهت معرفی و برندسازی هرچه بهتر این محصولات باشد.

سرپرست جهاددانشگاهی خراسان جنوبی بر ظرفیت اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی در حمایت از اقدامات انجام شده در حوزه محصولات مزیت دار استان تأکید کرد و گفت: در قالب مشاغل خانگی می توان بسیاری از چالش های مرتبط به حوزه بسته بندی گیاهان دارویی را برطرف و به اشتغال و اقتصاد استان بهتر کمک کرد.

استفاده از ظرفیت های جهاددانشگاهی

مهندس غلامرضا اشرفی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی نیز بیان کرد: یکی از راه های دسترسی و تثبیت اشتغال، اشتغال حوزه مشاغل خانگی است.

وی بر استفاده از ظرفیت جهاددانشگاهی در مباحث آموزشی تأکید کرد و گفت: طرح توسعه مشاغل خانگی تجربه همکاری خوبی با مجموعه جهاددانشگاهی بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با اشاره به به اینکه خراسان جنوبی یکی از استان های پیشرو در حوزه مشاغل خانگی بوده است، بیان کرد: این آمادگی را داریم که در راستای تکالیفی که بر عهده ما گذاشته شده است، اهداف و چشم اندازهای حوزه مشاغل استان به ویژه در حوزه مشاغل خانگی تحقق یابد.

مهندس اشرفی با اشاره به اینکه  قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی در راستای تحقق سند چشم انداز 20 ساله کشور به منظور تحقق عدالت اجتماعی امنیت وامکانات شغلی برای آحاد افراد جامعه به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده، و دستورالعمل اجرایی مربوط در سراسر کشور اجرایی شد، گفت: در حال حاضر صدور مجوز در حوزه مشاغل خانگی 3 روزه انجام می شود.

وی با اشاره به افزایش اعتبار حوزه مشاغل خانگی در استان، بیان کرد: با ابلاغ 47میلیارد تومان اعتبارات سال ۱۴۰۰ مشاغل خانگی  با برگزاری جلسات کمیته تخصصی مشاغل خانگی و تقسیم شهرستانی اعتبار، از شهریور ماه سال گذشته اقدام به معرفی متقاضیان به بانک های عامل (رفاه کارگران و توسعه تعاون) گردید.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بیان کرد: در چهار ماهه ابتدایی امسال، 257 مجوز مشاغل خانگی به صورت مستقل و پشتیبان صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشد 7 برابری داشته است.

مهندس اشرفی، ارائه آموزش‌های مهارتی و متناسب سازی این آموزش‌ها با نیاز بازار کار را زمینه ساز ایجاد جهش در بازار کسب و کار عنوان کرد و افزود:  قطعا آموزش مهارت می تواند کلید بسیاری از موفقیت ها در حوزه اشتغال باشد که این مهم با همکاری و تعامل سایر دستگاه‌های اجرایی از جمله جهاددانشگاهی میسر می شود.

وی در پایان بر استفاده از ظرفیت و پتانسیل های علمی، آموزشی و فرهنگی جهاددانشگاهی تأکید کرد.

text to speech icon