رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی تأکید کرد؛

لزوم همکاری با جهاد دانشگاهی در تکمیل زنجیره تولید و ارزش محصولات کشاورزی

۰۲ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۶:۴۸ کد : ۴۶۶۵۰ پژوهشی
تعداد بازدید:۵۱۰
رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با تاکید بر همکاری با جهاددانشگاهی در تکمیل زنجیره تولید و ارزش محصولات کشاورزی، تصریح کرد: در خصوص عناب درخواست‌هایی داریم تا به یک مفهوم واحد در حوزه تکنولوژی و فرآوری برسیم.
لزوم همکاری با جهاد دانشگاهی در تکمیل زنجیره تولید و ارزش محصولات کشاورزی

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی، مهدی جعفری، امروز یکشنبه 2 مرداد در بازدید از جهاددانشگاهی، با تبریک فرارسیدن سالروز تاسیس جهاددانشگاهی، اظهار کرد: به واسطه تعامل خبرگزاری ایسنا با جهاد کشاورزی و اطلاع رسانی صادقانه این خبرگزاری فعالیت‌های خوبی در حوزه کشاورزی رخ داده است.

وی با بیان اینکه در حوزه تولید محصولات مزیت دار کشاورزی نیاز به کارهای تحقیقاتی و اجرا داریم، افزود: تکمیل زنجیره تولید محصولات مزیت دار استان از جمله موارد اولویت و تمرکز جهاد کشاورزی است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با تاکید بر همکاری با جهاددانشگاهی در تکمیل زنجیره تولید و ارزش محصولات کشاورزی، تصریح کرد: در خصوص عناب درخواست‌هایی داریم تا به یک مفهوم واحد در حوزه تکنولوژی و فرآوری برسیم. 

رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه امروز دو موضوع باید سرلوحه کار قرار گیرد، اظهار کرد: علوم جدید و دانش بومی می‌تواند با هم افزایی به افزایش عملکرد در واحد سطح کمک کند و موضوع دوم بکارگیری رسانه و هنر در معرفی محصولات مزیت دار استان است. 

وی با بیان اینکه لازم است همه رسانه‌ها حتی در سطح کشوری بر روی موضوع محصولات مزیت دار کار کنند تا معرفی لازم صورت گیرد، ادامه داد: از هم اکنون باید بر روی محصولات مزیت دار کار کنیم تا فصل برداشت سردرگم نشویم. 

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه لازم است در سرمایه گذاری مردم بر روی محصولات مزیت دار، مسئولیت را بپذیریم، تصریح کرد: برگزاری استارتاپ‌های کشاورزی به همت جهاددانشگاهی به این مقوله کمک شایانی خوهد کرد.

جعفری با اشاره به اینکه واژه جهاد کلمه مقدسی بوده و می‌طلبد به اقتضای نامی که داریم به همان میزان فعالیت کنیم، اظهار کرد: لازم است با همکاری این دو نهاد موضوع اگروتوریسم را به معنای واقعی خود در حوزه کشاورزی دنبال کنیم.

وی با تاکید بر معرفی محصولات مزیت دار در آثار هنری، افزود: اهمیت جهاد کشاورزی و جهاددانشگاهی باید برای تمام ارگان‌های جامعه مشخص شود؛ باید ذهن مخاطب را درگیر موضوعات کنیم و  رسانه می‌تواند ظرفیت و پتانسیل‌های خوب را معرفی کند.  

محسن پویان، مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی نیز در این جلسه با اشاره به تاسیس کانون ملی زرشک و عناب در جهاددانشگاهی، اظهار کرد: در سال‌های اخیر یکی از ظرفیت‌های قانونی ایجاد شده در ساختار نوآوری کشور، راه‌اندازی کانون‌های هماهنگی دانش، صنعت و بازار توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بوده است که توانسته نقش بسیار تاثیرگذاری در ایجاد ارتباطی موثر و کارآمد بین مراکز علمی و پژوهشی، تولید و توزیع داشته باشد.

حسین راغ آرا، مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی نیز بیان کرد: امروز با بهره گیری از ظرفیت رسانه‌ای ‌می‌توانیم راهبردی برای معرفی بهتر محصولات کشاورزی استان بیابیم چراکه در حال حاضر یکی از ضعف‌های ما در حوزه کشاورزی عدم معرفی درست محصولات است.

وی با بیان اینکه این استان بهترین تولیدکنندگان زرشک و عناب دنیا را دارد، اما درحوزه تولید محتوا ضعیف عمل کرده است، افزود: زرشک و عناب خراسان جنوبی در هیچ نقطه‌ای از دنیا وجود ندارد؛ این یک قوت بوده و  باید کمک کرد تا این ظرفیت بهتر و بیشتر شناخته شود. 
راغ آرا با اشاره به ضعف در حوزه در برندسازی و بسته بندی، تصریح کرد: اکنون با پژوهش‌هایی که در جهاددانشگاهی صورت گرفته سعی می‌کنیم در بسته بندی‌های جدید زمان نگهداری عناب خشک و تازه را افزایش دهیم و با فعالیت در حوزه تولید محتوا به دنبال آشنایی مخاطبان با این محصولات هستیم.

سپیده قلندری اسفدن، مدیر اداره خبر رو رسانه جهاددانشگاهی خراسان جنوبی نیز بیان کرد: خبرگزاری ایسنا در حوزه کشاورزی با برگزاری میزگردهای تخصصی و گزارش‌های میدانی در طول سال و در مورد هرکدام از محصولات استان ورودی موثر پیدا کرده است.

وی با تاکید بر دعوت از عکاسان و خبرنگاران ملی برای بازدید از باغات محصولات مزیت دار استان، یادآور شد: سعی کرده‌ایم مسئله عناب را از همه جهات بررسی کنیم و به این نتیجه رسیده‌ایم محتواسازی در حوزه چند رسانه‌ای مخاطبان بیشتری را جذب می‌کند. 

در پایان این بازدید، تفاهم نامه‌ای فی ما بین جهاد دانشگاهی و جهاد کشاورزی امضا و نشست تخصصی ایسنا پیرامون حوزه بازاریابی عناب برگزار شد.

text to speech icon