دفع سنگ مثانه با رزماری

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۰۸:۵۵ کد : ۴۳۳۶۳ پژوهشی
تعداد بازدید:۵۷۲
مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: خوردن رزماری برای سرفه‌های رطوبتی مزمن و تنگی نفس، باز کردن گرفتگی‌ها، پاک کردن ریه، خرد کردن سنگ کلیه و مثانه مفید است.
دفع سنگ مثانه با رزماری

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، حسین راغ آرا، مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاددانشگاهی استان اظهار کرد: رز ماری که با  نام های اکلیل کوهی، رومارن نیز شناخته می شود، گیاهی است بسیار معطر، دارای ساقه‌های چوبی به ارتفاع 50 سانتیمتر تا یک متر، برگ‌های باریک و نوک‌تیز، با کناره‌های برگشته و نسبتاً خشن می باشد.

وی ادامه داد: در استعمال خارجی آب خیسانده برگ‌های آن برای شست و شوی چشم در موارد ورم‌های ملتحمه زکامی به‌عنوان حمام معطر و همچنین برای حمام کردن بیماران روماتیسمی و فلج کاربرد دارد.

مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: از نظر طبیعت رز ماری خیلی گرم و خشک است و خوردن آن برای سرفه‌های رطوبتی مزمن و تنگی نفس، باز کردن گرفتگی‌ها، پاک کردن ریه، خرد کردن سنگ کلیه و مثانه مفید است.

راغ آرا افزود: از دم‌کرده برگ و گل رز ماری برای درمان بیماری‌های آسم، نفخ معده، سیاه‌سرفه، نارسایی کبد، دل‌درد و ترشحات کیسه صفرا استفاده می‌شود.

مهندس راغ آرا در مورد نکات احتیاطی مصرف این گیاه گفت: مصرف رزماری برای گرم‌مزاجان مضر است و از این نظر باید آن را همراه سکنجبین مصرف نمایند.

text to speech icon