توسعه همکاری های مشترک جهاددانشگاهی و بسیج علمی پژوهشی خراسان جنوبی

۲۲ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۰:۳۳ کد : ۳۵۷۳۶ عمومی
تعداد بازدید:۵۹۸
رئیس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی اظهار کرد: با وجود ظرفیت‌هایی که در جهاد دانشگاهی استان وجود دارد می‌تواند با کمک بسیج علمی - پژوهشی، به توسعه استان و خدمت‌رسانی به جامعه گام بردارد.
توسعه همکاری های مشترک جهاددانشگاهی و بسیج علمی پژوهشی خراسان جنوبی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی،  جلال الدین صادقی، رئیس جهاددانشگاهی استان امروز، 22 شهریور ماه در نشستی با علی فرخنده، مسوول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی که در جهاددانشگاهی برگزار شد، با تاکید بر جایگاه مهم بسیج ، بر استفاده از ظرفیت این نهاد و تعامل و توسعه فعالیت‌های جهاددانشگاهی با بسیج تاکید کرد.

وی با اشاره به پتانسیل های جهاد دانشگاهی در حوزه‌های فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و اشتغال اظهار کرد: با وجود ظرفیت‌هایی که در جهاد دانشگاهی استان وجود دارد می‌تواند با کمک بسیج علمی - پژوهشی، به توسعه استان و خدمت‌رسانی به جامعه گام بردارد.

رئیس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با یادآوری اینکه این نهاد از روز اول با مأموریت فرهنگی به منظور توسعه فرهنگ انقلاب اسلامی تشکیل شده، گفت: همواره تلاش شده است تا بر اساس اهداف نظام و منویات رهبر معظم انقلاب حرکت کنیم.

وی یکی از نیازهای امروز جامعه را توسعه مباحث علمی و پژوهشی برشمرد و گفت: هم‌افزایی موثر توانمندی و شایستگی‌های سازمان بسیج و جهاددانشگاهی تاثیر بسزایی در توسعه فعالیت‌های هر دو نهاد خواهد گذاشت.

علی فرخنده، مسوول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی نیز در این دیدار خواستار هم‌افزایی بیشتر نهادها و مجموعه‌های علمی برای رشد و توسعه شد و گفت: در سازمان علمی پژوهشی سپاه این آمادگی را داریم که متناسب با توانمندی ها و ظرفیت های بسیج و جهاددانشگاهی همکاری‌ متقابل داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه در عرصه علم و پژوهش باید با نگاه جهادی و انقلابی ورود کرد، بیان کرد: علمی که تعریف می شود باید تربیت محور، پژوهش محور و حرفه محور باشد.

مسوول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه مراکز علمی پژوهشی استان می توانند در مجموعه ای به نام  قرارگاه جهاد علمی فعالیت های علمی و پژوهشی متناسب با مزیت های استان انجام دهند، یادآور شد: این قرارگاه زمینه هم افزایی بیش از پیش دستگاه هایی اجرایی را فراهم می آورد.

وی در پایان بر آمادگی بسیج علمی پژوهشی برای گسترش فعالیت های مشترک و همکاری دوجانبه این دو نهاد انقلابی در استان تاکید کرد.

text to speech icon