رفع ریزش مو با گیاه مورد

۲۰ شهریور ۱۴۰۰ | ۰۷:۵۱ کد : ۳۵۶۶۶ پژوهشی
تعداد بازدید:۶۵۰
عضو گروه پژوهشی مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به این‌که مورد برای ناراحتی های مغزی به ویژه صرع کاربرد دارد ، اظهار کرد: برگ و گل آن خاصیت ضد باکتری و آنتی بیوتیک دارد و عصاره آن که از برگ، ریشه و میوه آن تهیه می شود برای رشد مو اثربخش می باشد.
رفع ریزش مو با گیاه مورد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، دکتر ساره حسینی با اشاره به این‌که مورد را با نام‌هایی چون مورت، آس، آس بستانی، زند، عَمار، قنطوس، مرسین، هدس، هدسی، حمبلاس، ُقمام  وهبولاس می‌شناسند، گفت: طبیعت آن معتدل و یا مرکب القوی میباشد و قسمت مورد استفاده گیاه، برگ، میوه و گال های ایجادشده روی ساقه میباشد.

  وی با اشاره به این‌ که مورد برای ناراحتیهای مغزی بهویژه صرع کاربرد دارد ، بیان کرد: گل و میوه آن برای استفاده از رایحه و عطر آن در سسها و شربتها مورد استفاده دارد، از گلهای آن در برخی کشورها بهصورت سالاد استفاده میشود و برگهای آن مقوی، معطر و ضد خونریزی است.

 عضو گروه پژوهشی مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با بیان این‌که، برگ و گل آن خاصیت ضد باکتری و آنتیبیوتیک دارد ، ادامه داد: در درمان عفونتهای ادراری و مشکلات گوارشی اثربخش است، در درمان برونشیت و سینوزیت از آن استفاده میشود و بهصورت موضعی در بیماری بواسیر کاربرد دارد.

دکتر حسینی با بیان این‌که این گیاه مورد و عصاره آن که از برگ، ریشه و میوه آن تهیه میشود برای رشد مو اثربخش میباشد ، ادامه داد: میوه آن خاصیت ضد نفخ دارد و قند خون را کاهش میدهد  و برای درمان پیوره مفید است.

 دکتر ساره حسینی در مورد میزان مصرف این گیاه گفت: استفاده از اسانس آن به میزان 1تا 2قطره و 3نوبت در روز صورت میگیرد که پس از رقیق شدن قابلخوردن است

برای تهیه دمکرده از 1تا 2گرم برگ خشک گیاه در یک لیوان آب جوش به مدت 10 دقیقه استفاده میشود. از این دمکرده دو بار در روز استفاده میشود.

وی همچنین یادآور شد: زنان باردار نباید از آن استفاده کنند. مصرف بیشازحد مجاز (بیش از 10گرم) باعث مسمومیت میشود.

text to speech icon