تسکین گلودرد با پونه

۰۲ شهریور ۱۴۰۰ | ۰۸:۴۷ کد : ۳۵۰۷۹ پژوهشی
تعداد بازدید:۶۲۱
مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت:  پونه برای رفع آشفتگی و ناراحتی های معده استفاده می‌شود، برگ و گل آن خاصیت آنتی بیوتیکی دارد و دم کرده آن برای سرماخوردگی و زکام و همچنین تسکین گلودرد مفید است.
تسکین گلودرد با پونه

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، مهندس حسین راغ آرا گفت: پونه با نام های دیگر پودنه، حَبَق و ُفلَیحا، گیاهی است با طبیعت خیلی گرم و خشک که برای پاک کردن اخلاط سینه مفید است.

 مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه پونه برای قطع سکسکه مفید است ، افزود: از این گیاه برای رفع آشفتگی و ناراحتیهای معده و همچنین رفع خارش رحم استفاده میشود، برای بیماری استسقا و یرقان از آن استفاده شده و مالیدن سوخته شده گیاه برای تقویت لثهها مفید است و همچنین در رایحهدرمانی برای رفع حالت غش کاربرد دارد.

مهندس راغ آرا ادامه داد:  برگ و گل پونه خاصیت آنتیبیوتیکی دارد ، دمکرده آن برای سرماخوردگی و زکام و همچنین تسکین گلودرد مفید است و نفخ معده را از بین میبرد و برای رفع حالت تهوع و بیخوابی کاربرد دارد.

مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با بیان اینکه این گیاه تولید صفرا را تحریک میکند  ، بیان کرد: عصاره پونه در مقابل ویروس تبخال، آنفلوانزا و نیوکاسل فعال است ،تسکیندهنده و آرامبخش است و خون را متوجه پوست میکند و برای بیاشتهایی کاربرد دارد.

میزان مصرف: مقدار مصرف آن روزانه 8تا 10گرم بهصورت دمنوش میباشد.

text to speech icon