جهاددانشگاهی نگاه کارشناسی و بازتاب‌های مدیریتی را در جامعه حاکم می‌کند

۰۹ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۳:۲۹ کد : ۳۴۰۵۴ عمومی
تعداد بازدید:۷۷۹
نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: جهاد دانشگاهی می‌تواند با مدیریت خود، مدیران را به روز کرده، اطلاعات روز جامعه را در اختیار مدیر بگذارد و می‌تواند بازتاب‌های مدیریتی مدیر را پس از نگاه کارشناسی و بسترسازی برای فراهم کردن یک مسیر متقن، مستند و محقق شدنی در اختیار مدیر بگذارد.
جهاددانشگاهی نگاه کارشناسی و بازتاب‌های مدیریتی را در جامعه حاکم می‌کند

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، سلمان اسحاقی، در آستانه سالروز تاسیس جهاددانشگاهی اظهار کرد: جهاد دانشگاهی در سطح استان نقش بسیار ارزشمندی را ایفا کرده و توانسته است آن گونه که در حد امکانات بوده در همراهی اعتبارات موفق عمل کند.

وی با بیان اینکه اکنون در سطح استان اتفاقات مطلوبی با حضور جهاددانشگاهی رخ داده است، افزود: امروز با افتتاح جهاد دانشگاهی در شهرستان قاین، این نهاد نقش بسیار متعالی و ارزشمندی را در راستای تحقق حقوق مردم در حوزه‌های مختلف ایفا می‌کند.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت توجه به حوزه سلامت و بهداشت و درمان در شرایط کنونی، ادامه داد: مردم اکنون در حوزه بهداشت و درمان نیاز بیشتری به توجه مسئولان، وزارتخانه‌ها، دستگاه‌ها و سازمان‌ها دارند؛ بنابراین باید قدردان خدمات جهاد دانشگاهی باشیم که در این حوزه نیز اقدامات مهمی در جهاددانشگاهی شعبه قائنات انجام شده است.

اسحاقی با اشاره به کمبود امکانات حوزه درمان در قائنات، ادامه داد: امروز تلاش همکاران جهاددانشگاهی باعث شده تا در آینده‌ای نزدیک شاهد افتتاح آزمایشگاهی در این شهرستان باشیم که می‌تواند در زمینه بهداشت و درمان، نقش بسیار مفیدی ایفا کند.

وی در پاسخ به این سوال که جهاد دانشگاهی به عنوان نهاد خوداتکا و امیدآفرین چه نقشی می‌تواند در عبور از موانع و دستیابی به علوم پیشرفته در کشور داشته باشد، افزود: پیشنهاد می‌کنم که تمام وزارتخانه‌ها و ارگان‌های دولتی و خصوصی به منظور بسترسازی کارشناسی برای اتخاذ تصمیمات بومی و تولید علم، بخشی از اعتبارات خود را برای تقویت جهاددانشگاهی تخصیص دهند.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جهاد دانشگاهی می‌تواند با مدیریت خود، مدیران را به روز کرده، اطلاعات روز جامعه را در اختیار مدیر بگذارد و می‌تواند بازتاب‌های مدیریتی مدیر را پس از نگاه کارشناسی و بسترسازی برای فراهم کردن یک مسیر متقن، مستند و محقق شدنی در اختیار مدیر بگذارد.

اسحاقی اظهار کرد: جهاددانشگاهی به عنوان یکی از نهادهای بسیار مفید و نقش آفرین می‌تواند در تربیت کارشناس مفید واقع شود و این نهاد امروز توانایی آن را دارد که یک مدیر و کارشناس را با مسائل و خواسته‌های روز، یکرنگ کند و در یک مسیر قرار دهد.

وی بیان کرد: جهاددانشگاهی یک جایگاه بسیار خوب، ارزشمند و متعالی دارد، اما برای اینکه از برکات این نهاد بهره ببریم، باید تمام وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی و خصوصی را به این سمت و سو ببریم که جهاد دانشگاهی را به عنوان یک تکیه گاه علمی و کارشناس ساز بشناسند.

اسحاقی با اشاره به توانمندی نیروهای جهادی در حل مسائل کشور در حوزه‌های مختلف، افزود: تولید علم مدیریتی، تولید دانش مدیریتی، تولید دانش کارمندسازی و کارشناس سازی همان اموری است که با تعامل سازمان‌ها با جهاددانشگاهی ممکن می‌شود.

لازمه توانمندی نیروهای جهادی، حمایت است

وی اظهار کرد: رمز رسیدن به تجاری سازی و تحقق اقتصاد دانش بنیان این است که موارد و مسائل دنیا را تحلیل کنیم و سپس با تبدیل آن به یک علم، آن را به نهادهایی ارائه کنیم که در این مسیر نقش آفرینی خاصی دارند.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: لازمه توانمندی نیروهای جهادی در حل مسائل کشور، حمایت است و این حمایت باید از سوی وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، نهادها و ارگان‌های دولتی و خصوصی ایجاد شود تا جهاددانشگاهی بتواند کارشناسان و مدیران کشور را در این مسیر قرار دهد.

اسحاقی ادامه داد: مطمئنا پژوهش و فناوری، فرهنگ، آموزش و سایر حوزه‌ها با تکیه بر تولید علم کارشناسی شده از سوی جهاد دانشگاهی می‌تواند این مسیر را به سمت و سویی سوق دهد که این حوزه‌ها محکوم به شکست نبوده و از بهره مندی بیشتری برخوردار باشیم.

وی افزود: نهاد بسیار ارزشمند جهاد دانشگاهی با بهره‌مندی از نخبگان کشور و دانشمندان کشور سعی بر این دارد که مسیر توسعه و تعالی کشور را در ریل کارشناسی و علم و دانش روز قرار دهد و از ظرفیت‌ها و سرمایه‌های این نهاد در حل مسائل استان و کشوری استفاده کند.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با تاکید بر حمایت همه جانبه سازمان‌ها از جهاددانشگاهی، تصریح کرد: مدیریت مدبرانه و باور به توانمندی نیروها در بطن جهاددانشگاهی خراسان جنوبی دیده می‌شود.

اسحاقی یادآور شد: هرچه تلاش‌ها در عرصه جهاد دانشگاهی بیشتر صورت گیرد، خلاهای کارشناسی و مدیریتی در سازمان‌ها پر خواهد شد. 

text to speech icon