رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی خبر داد؛

۲۰۰ نفر در خراسان جنوبی صاحب شغل خانگی شدند

۱۵ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۲:۲۲ کد : ۲۹۴۲۹ آموزشی
تعداد بازدید:۶۳۶
رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی گفت: تا پایان سال گذشته در قالب طرح ملی توسعه مشاغل خانگی برای ۲۰۰ متقاضی در این استان شغل ایجاد شد و تا نیمه نخست امسال تمامی ثبت‌نام کنندگان در طرح به بازار کار متصل می‌شوند.
۲۰۰ نفر در خراسان جنوبی صاحب شغل خانگی شدند

 به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی،  جلال الدین صادقی، رئیس جهاددانشگاهی استان امروز، 15 فروردین ماه به رسانه های گروهی  گفت: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به کارفرمایی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان  و توسط جهاددانشگاهی به عنوان نهاد توسعه ای و مداخله گر در حوزه اشتغال در حال انجام است.

وی ادامه داد:  بر اساس این الگو و با انجام مطالعات، ساماندهی، بررسی، استعدادسنجی و توانمندسازی قرار است برای ۵۴ هزار و ۳۰۰ نفر از متقاضیان مشاغل خانگی در ۳۱ استان کشور زمینه ایجاد اشتغال فراهم شود.

رئیس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی ادامه داد: سهم استان در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی ایجاد بستر اشتغال برای ۴۰۰ نفر است که 900 نفر در این طرح ثبت نام کردند و برای اینکه نارضایتی عمومی ایجاد نشود با پیگیری های انجام شده توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بقیه افراد ثبت نام شده هم از مزایای طرح استفاده خواهند کرد.

صادقی، هدف از اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، توانمندسازی افراد متقاضی راه اندازی کسب و کارهای مشاغل خانگی با بهره گیری از تعامل با دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی دخیل در اجرای طرح و ارائه خدمات آموزش و مشاوره حضوری و غیرحضوری به متقاضیان مشاغل خانگی برای اتصال به بازار و ایجاد زیرساخت‌های بازاریابی و فروش محصولات مشاغل خانگی و همکاری پیشرانان فعال این حوزه و بنگاه های بالا دستی اعلام کرد.

وی اظهار کرد: امروزه کسب و کارهای خانگی به عنوان راهکاری مهم برای ایجاد اشتغال و درآمد در سراسر جهان محسوب می‌شوند و قابلیت انجام این نوع کسب و کار در منزل سبب ایجاد مزایای بسیاری برای شاغلین آن ها می شود، که از جمله می توان به ایجاد توازن بین مسوولیت خانوادگی زنان و اشتغال آنان، حذف هزینه های مربوط به خرید، رهن و اجاره کارگاه و ایاب و ذهاب، استفاده از نیروی کار سایر اعضای خانواده اشاره کرد.

رئیس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی  یادآور شد: متقاضیان مشاغل خانگی لازم است متناسب با نوع فعالیت مورد نظر خود در یکی از بخش‌های مستقل، تحت پوشش و پشتیبان انجام دهند و باید  از مهارت و تخصص کافی جهت انجام شغل خانگی مورد نظر برخوردار باشند.

صادقی  گفت: تا پایان سال گذشته،  ۲۰۰ شغل در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان ایجاده شده است که تا ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۰ تمام افراد ثبت نام شده در طرح به بازار کار متصل خواهند شد.

text to speech icon

کلید واژه ها: مشاغل خانگی توسعه مشاغل خانگی متقاضیان مشاغل خانگی