خواص شگفت انگیز زرشک را دست کم نگیرید

۱۹ مهر ۱۳۹۹ | ۰۹:۵۹ کد : ۲۳۶۲۹ پژوهشی
تعداد بازدید:۸۷۸
مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: میوه زرشک، مقوی کبد و معده است، عطش و صفرا را برطرف می کند و برای درمان زخم های گوارشی و یبوست از آن استفاده می شود.
خواص شگفت انگیز زرشک را دست کم نگیرید

محسن پویان، مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، زرشک از گذشته های دور به عنوان دارو و درمان استفاده می شود.

مولف کتاب راهنمای کاربردی گیاهان دارویی اظهار کرد: میوه زرشک، مقوی کبد و معده است، عطش و صفرا را برطرف می کند و برای درمان زخم های گوارشی و یبوست از آن استفاده می شود.

پویان زرشک را اشتهاآور و برای سوزش و انقباضات معده مفید دانست و افزود: میوه آن حاوی ویتامین C و برای فعالیت دستگاه ایمنی بدن، اثربخش است و جذب آهن در بدن را تحریک و از خون ریزی های مزمن جلوگیری می کند.

افزون بر این در طب هومیوپاتی از میوه آن برای بیماری های نقرس، دفع سنگ کلیه، روماتیسم، اختلالات کبدی و کیسه صفرا استفاده می شود.

به گفته وی، مصرف این محصول برای کاهش تری گلیسیرید خون، گلو درد، عفونت مثانه و ریه ها، کاهش درد در ناحیه قفسه سینه، درمان بیماری مالاریا، رفع جوش و دمل، بیماران مبتلا به آسم، رفع سوء هاضمه، سرطان های شکمی و غده های کبدی و ... از آن استفاده می شود و مصرف پوست ریشه، ضربان قلب را تنظیم و به انقباض عضلات قلب کمک می کند و برای درمان واریس مفید است.

text to speech icon