در شش ماهه امسال صورت گرفت؛

انعقاد ۹۰ قرارداد ذخیره خون بند ناف در خراسان جنوبی

۰۸ مهر ۱۳۹۹ | ۱۲:۳۱ کد : ۲۳۲۶۵ پژوهشی
تعداد بازدید:۶۹۸
مسئول بانک خون بند ناف جهاددانشگاهی خراسان‌ جنوبی گفت: بانک خون بندناف جهاددانشگاهی استان در شش ماهه امسال توانسته ۹۰ قرارداد ذخیره خون بندناف داشته باشد که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افزایش ۵۰ درصدی داشته است.
انعقاد ۹۰ قرارداد ذخیره خون بند ناف در خراسان جنوبی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، ملیحه بهنامیان اظهار کرد: با تحقیقاتی که انجام شده، سلول‌های بنیادی خون بندناف می‌توانند در درمان ۱۰۰ نوع بیماری موثر باشند.

وی با بیان اینکه با هر تولد می‌توان یک بیمار مبتلا به سرطان را درمان کرد، بیان کرد: طرح درمان اوتیسم و فلج‌های مغزی به وسیله سلول‌های بنیادی خون بند ناف آغاز شده است.

مسئول بانک خون بند ناف جهاددانشگاهی خراسان‌ جنوبی افزود: خانواده‌ها می‌توانند با ذخیره‌سازی خون بندناف نوزادان خود، به افزایش استفاده از این خدمات پزشکی پیشرو کمک کنند.

بهنامیان با اشاره به اینکه خون بندناف سرشار از سلول‌های بنیادی است، تصریح کرد: پیوند سلول‌های بنیادی در بیماران خونی نیازمند توجه بیشتر و سرمایه‌گذاری است.

وی ادامه داد: باتوجه به تبلیغات خوب و افزایش سطح آگاهی مردم، سطح تقاضای مردم در این حوزه افزایش یافته که این امر حکایت از موفقیت بیشتر در درمان بیماری‌ها در سال‌های آتی دارد.

مسئول بانک خون بند ناف جهاددانشگاهی خراسان‌ جنوبی بیان کرد: خانواده‌هایی که قصد ذخیره‌سازی دارند می‌توانند از هفته ۳۶ بارداری با مراجعه حضوری به نمایندگی یا از طریق سایت شرکت فناوری بن‌یاخته‌های رویان اقدام کنند که پس از بررسی اطلاعات اولیه اگر مادر از لحاظ پزشکی و طبق قوانین استانداردهای ذخیره‌سازی جهانی مشکلی نداشتند، ثبت‌نام متقاضی صورت می‌گیرد و پس از آن در روز زایمان کارشناسان خونگیر ما در سطح استان نمونه‌گیری را انجام می‌دهند و بلافاصله پس از خونگیری نمونه به بانک رویان تهران انتقال داده می‌شود.

بهنامیان گفت: هزینه اولیه قرارداد حدود سه میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و پرداخت شارژ سالیانه تنها ۱۶۰ هزار تومان است که امکان پرداخت هزینه اولیه به صورت اقساط و تسهیلات وجود دارد.

وی یادآور شد: متقاضیان می‌توانند از خدمات مشاوره رایگان از طریق مشاوره تلفنی با شماره ۰۹۱۵۵۶۱۳۰۷۲ استفاده کنند.

text to speech icon