مشاغل خانگی؛ بهترین ابزار رونق اقتصادی در شرایط کرونایی

۲۶ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۶:۴۱ کد : ۲۲۸۱۷ اشتغال
تعداد بازدید:۱۰۹۷
معاون آموزشی جهاددانشگاهی گفت: امیدواریم با همکاری و همراهی تمام مجموعه‌های اجرایی بتوان از ظرفیت بی نظیر مشاغل خانگی برای کمک به اقتصاد کشور و اقتصاد خانواده‌ها استفاده کنیم.
مشاغل خانگی؛ بهترین ابزار رونق اقتصادی در شرایط کرونایی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، محمدصادق بیجندی، امروز چهارشنبه ۲۶ شهریور در سفر به خراسان جنوبی به منظور بررسی روند طرح ملی مشاغل خانگی در خصوص نتایج طرح پایلوت الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی در ۹ استان و آخرین وضعیت طریق ملی توسعه مشاغل خانگی، اظهار کرد: الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی با کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر اساس نظر کارفرمای طرح، ابتدا در ۹ استان کشور در سه فاز مطالعه، مشاوره، آموزش و اتصال به بازار با ظرفیت ۲۰ هزار نفر توسط جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد توسعه‌ای و دانش بنیان و با همکاری و همراهی تمامی دستگاه‌های اجرایی مرتبط طی سال‌های ۹۶ تا ۹۸ پیاده‌سازی و اجرا شد.
سرپرست سازمان تجاری‌سازی و فناوری اشتغال دانش‌آموختگان ادامه داد: براساس بررسی‌های به عمل آمده توسط کارفرما، اهداف و نتایج مد نظر علی رغم پایلوت بودن طرح تا حدود زیادی محقق و بر همین اساس مقرر شد طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در ۳۱ استان اجرا شود.
وی افزود: برابر اعلام معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، ثبت نام متقاضیان طرح در سامانه inhb.ir از ۶ شهریور آغاز و تا ۷ مهر ماه ادامه خواهد داشت.
بیجندی در خصوص آخرین وضعیت طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در ۳۱ استان اظهار کرد: واحدهای سازمانی جهاد دانشگاهی با هماهنگی و همکاری ادارات کل تعاون کار و رفاه اجتماعی در استان‌ها در حال نهایی کردن و پالایش مطالعات، فرصت‌ها و مزیت‌های استانی هستند.
وی ابراز امیدواری کرد: در سال جهش تولید و در شرایط شیوع کرونا، با همکاری و همراهی همه مجموعه‌های اجرایی بتوان از ظرفیت بی نظیر مشاغل خانگی برای کمک به اقتصاد کشور و اقتصاد خانواده‌ها استفاده کرده ‌و بتوانیم در آینده نزدیک اخبار قابل قبولی را از حوزه اشتغال خانگی در کشور داشته باشیم.
معاون آموزشی جهاد دانشگاهی گفت: یکی از ویژگی‌های مهم طرح توسعه مشاغل خانگی، توجه به مشاغل نوین مانند ویراستاری، مترجمی، تولید محتوا، انیمیشن و برنامه‌نویسی است که به طور ویژه روی آن تمرکز کرده‌ایم.
بیجندی در خصوص عملکرد واحد خراسان جنوبی در طرح پایلوت این طرح بیان کرد: خراسان جنوبی در فاز یک و دو طرح بسیار خوب عمل کرد، اما در حوزه نهایی کار با توجه به ظرفیتی که در استان در نظر گرفته بودیم انتظار بالاتری در زمینه اشتغال داریم که امیدواریم در آینده نزدیک با همکاری تمامی دستگاه‌ها ظرفیت تعیین شده برای استان تحقق پیدا کند.
در این سفر که رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز بیجندی را همراهی می‌کرد، از طرح‌های جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی بازدید صورت گرفت.
در جریان این سفر، نمایشگاه دستاوردهای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در خراسان جنوبی گشایش یافت.

text to speech icon