سال‌های ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۱؛

ارائه شاخص‌ترین فعالیت‌های جهاددانشگاهی خراسان جنوبی در قائنات

۱۶ مرداد ۱۳۹۹ | ۰۸:۵۱ کد : ۲۱۴۷۳ عمومی
تعداد بازدید:۶۶۵
رییس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: جهاددانشگاهی مرکز قائنات ۱۲ مردادماه ۹۸ با هدف توسعه فعالیت‌های پژوهشی، آموزشی و فرهنگی تاسیس شد و اهداف و برنامه‌هایی برای آن در نظر گرفته شده است.
ارائه شاخص‌ترین فعالیت‌های جهاددانشگاهی خراسان جنوبی در قائنات

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، جلال الدین صادقی، امروز پنج‌شنبه 16 مرداد ضمن گرامیداشت 16 مردادماه سالروز تاسیس جهاددانشگاهی به خبرنگاران رسانه‌های گروهی گفت: معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی متناسب با مأموریتی که جهاددانشگاهی کشور به آن واگذار کرد، در سه محور گیاهان دارویی استراتژیک شامل؛ عناب، زرشک و زعفران، آسیب‌های اجتماعی و مدیریت شهری و روستایی پرداخته و اقداماتی انجام داده است.

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی با بیان اینکه در حوزه آموزش‌های کوتاه‌مدت، آموزش‌های ضمن خدمت، آموزش عالی، مرکز آزمون و کالج زبان‌های خارجی جهاد دانشگاهی را داریم، تصریح کرد: در حوزه فرهنگی خبرگزاری‌های ایسنا، ایکنا، مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا)، سازمان دانشجویان، دفتر مطالعات فرهنگی و اجتماعی و فرهنگسرای ابن حسام فعالیت دارند.

صادقی بیان کرد: جهاددانشگاهی مرکز قائنات 12 مردادماه 98 با هدف توسعه فعالیت‌های پژوهشی، آموزشی و فرهنگی تاسیس شد.

وی با اشاره‌ به مهم‌ترین برنامه‌های پیش روی جهاددانشگاهی مرکز قائنات، ادامه داد: بر اساس برنامه ششم توسعه جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی و با نگاه به برنامه هفتم، فعالیت‌هایی از جمله راه‌اندازی مرکز آموزش‌های تخصصی کوتاه مدت، راه‌اندازی دفتر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، راه‌اندازی دفتر خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) و راه‌اندازی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) برای این واحد پیش‌بینی شده است.

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین راه‌اندازی دفتر مطالعات شهری و روستایی، ایجاد و توسعه خدمات پزشکی با بهره‌گیری از توانمندی پژوهشگاه‌های رویان و ابن سینا، تلاش در راستای انجام پژوهش‌های کاربردی با محوریت زرشک و هدف‌گذاری برای ایجاد مرکز تحقیقات زرشک و در نهایت ایجاد پژوهشکده زرشک نیز برای جهاد دانشگاهی مرکز قائنات پیش‌بینی شده و برخی از این اقدامات نیز انجام گرفته است.

رییس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی از نیروی انسانی توانمند و متعهد خراسان جنوبی به‌عنوان یک مزیت نام برد و ادامه داد: امیدواریم با بهره‌گیری از این نیروی انسانی آن‌گونه که شایسته است به اهداف خود برسیم.

صادقی تصریح کرد: جهاددانشگاهی یک سیستم یکپارچه و توانمند در سطح ملی است که نیاز به حمایت مسئولان دارد.

وی با اشاره به حمایت‌ها و پشتیبانی نماینده قائنات و زیرکوه در مجلس، فرماندار، شهردار و خیرین شهرستان قائنات از توسعه فعالیت‌های جهاددانشگاهی در این شهرستان، اظهار امیدواری کرد: این گونه حمایت‌ها در شهرستان‌های طبس و فردوس نیز توسط مسئولین محقق شود.

text to speech icon