نماینده مردم بیرجند در مجلس:

جهاد دانشگاهی با نگاه ارزشی و جهادی مراتب علمی را محقق کرده است

۰۹ مرداد ۱۳۹۹ | ۰۹:۲۰ کد : ۲۰۹۹۵ عمومی
تعداد بازدید:۷۶۴
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: جهاد دانشگاهی توانسته علوم و فن آوری روز دنیا را به خوبی در مراکز علمی خود پایه گذاری و با نگاه ارزشی و جهادی مراتب علمی را به خوبی محقق کند.
جهاد دانشگاهی با نگاه ارزشی و جهادی مراتب علمی را محقق کرده است

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، حسین خسروی اسفزار با اشاره به سالگرد تاسیس جهاددانشگاهی، اظهار کرد: جهاددانشگاهی نهادی برخاسته از انقلاب بوده که در راستای تحقق اهداف و آرمان‌های انقلاب با بهره‌گیری از فکر و اندیشه جوانان فعالیت می‌کند.

وی افزود: تفکر ساخت این نهاد در دوران بعد از انقلاب و برای پیوند بین دانشگاه و صنعت و بهره‌گیری از نیروی کار توانمند و آموزرش دیده مطرح شد که اکنون نیز بارور شده است.
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: جهاددانشگاهی در این سال‌ها یکی از معدود نهادهایی بوده که در حوزه پژوهش‌های لازم تلاش وافری داشته است.
خسروی ادامه داد: بهره‌گیری از ایده‌های ناب جوانان و بکارگیری دانش بر طبق مزیت‌ها و پتانسیل‌های هر منطقه از اصولی بوده که همواره توسط جهاددانشگاهی مورد تاکید بوده است.
وی تصریح کرد: این نهاد توانسته به دو مقوله کار علمی و فرهنگی به خوبی توجه داشته باشد و برای فعالیت‌های پژوهشی و تولید ثروت از طریق علم گام بردارد.
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نگرش خودکفایی و بهره‌مندی از دانش داخلی، می‌تواند منشا رشد و توسعه همه‌جانبه باشد و با عینیت بخشیدن به توانمندی‌های ملی، کشور ایران را در مسیر پیشرفت قرار دهد.
خسروی ادامه داد: در این بین جهاد دانشگاهی توانسته علوم و فن آوری روز دنیا را به خوبی در مراکز علمی خود پایه گذاری و با نگاه ارزشی و جهادی مراتب علمی را به خوبی محقق کند.
وی تصریح کرد: انتقال فناوری و بهره‌گیری از آن براساس مزیت‌های منطقه‌ای راهکار مهم ایجاد اشتغال است و این نهاد با تجربیاتی که در این سال‌ها داشته توانسته مشاغلی را براساس نیاز منطقه تعریف و عملیاتی کند.
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این نهاد لازم است با بهره‌گیری بیشتر از دستگاه‌های اجرایی فکر و فن آنان را در راستای پیشبرد اهدافی که به نفع منطقه است، بکار گیرد.
خسروی افزود: با ظرفیت بالای این نهاد، می‌تواند در آینده، حضور فعال‌تری را به ویژه در زمینه‌های علمی و پژوهشی داشته و در رشد و توسعه کشور فعال باشد.
وی با بیان اینکه این ظرفیت اکنون به عنوان یک سرمایه ملی توانسته به خوبی در خدمت تولید علم قرار گیرد، تصریح کرد: جهاددانشگاهی در طول این سالیان توانسته با رویش این باورها در ذهن جوانان، توان آنان را بیش از پیش بکار گیرد.
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: امیدواریم این نگرش‌ها و اقدامات هر روز بیش از روز گذشته مورد توجه قرار گیرد چراکه کشور به این نوع نگرش برای توسعه و تعالی نیازمند است.
خسروی خاطرنشان کرد: اگر به دنبال توسعه هستیم، باید نگرش‌های توانمندسازی، هدف‌گذاری بر روی پتانسیل‌های منطقه‌ای و بهره‌گیری از توان داخلی را در خود بارور کنیم که جهاددانشگاهی سهم بسزایی در این حوزه دارد.

text to speech icon