نماینده مردم بیرجند در مجلس عنوان کرد؛

عملکرد مطلوب جهاددانشگاهی در پژوهش و انجام فعالیت های کاربردی

۰۸ تیر ۱۳۹۹ | ۱۲:۴۱ کد : ۱۹۴۹۹ عمومی
تعداد بازدید:۷۷۵
نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عملکرد مطلوب جهاددانشگاهی در پژوهش و انجام فعالیت های کاربردی، گفت: جهاددانشگاهی حرکت های بزرگی را در بحث علم و پژوهش انجام داده است.
عملکرد مطلوب جهاددانشگاهی در پژوهش و انجام فعالیت های کاربردی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، جلال الدین صادقی، رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی، امروز 8 تیرماه در دیدار با حسین خسروی، نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی به معرفی فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در حوزه‌های پژوهشی، آموزشی و فرهنگی پرداخت.

وی ادامه داد: معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی متناسب با مأموریتی که جهاد دانشگاهی کشور بر اساس مزیت های منطقه واگذار کرده است، در سه محور 1-گیاهان دارویی استراتژیک شامل؛ عناب، زرشک و زعفران 2- آسیب‌های اجتماعی 3-  برنامه ریزی و مطالعات شهری و روستایی فعالیت می­کند و  اقدامات قابل توجهی انجام داده است.

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی گفت حوزه آموزش‌ این سازمان در ارائه دوره های تخصصی کوتاه مدت، آموزش‌های ضمن خدمت و آموزش­های عالی فعالیت دارد و در حوزه فرهنگی خبرگزاری‌های ایسنا، ایکنا، مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا)، سازمان دانشجویان، دفتر مطالعات فرهنگی و اجتماعی،شعبه سازمان گردشگری ، مرکز امام و انقلاب ، انتشارات و فرهنگسرای ابن حسام را داریم.

صادقی، سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال را به عنوان یکی دیگر از واحدهای فعال جهاددانشگاهی خراسان جنوبی معرفی و اجرای طرح ملی الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی به کارفرمایی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی را یکی از اقدامات ارزشمند در  زمینه اشتغال دانست که توسط این سازمان به اجرا درآمده است.

وی تصریح کرد: طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی اقدامی موثر در شناسایی، آموزش و توانمندسازی افراد در راستای ایجاد مشاغل خانگی و اتصال به پشتیبانان استانی و ملی به عنوان تضمینی برای فروش محصولات با تکیه بر پژوهش‌های مشخص این نهاد و نظارت و کارفرمایی اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی بوده است.

رییس جهاددانشگاهی خراسان ‌جنوبی با بیان اینکه فعالیت‌های پژوهشی در جهاددانشگاهی، متناسب با مزیت‌های منطقه‌ای تعریف می‌شوند، اظهار کرد: جهاددانشگاهی بر روی گیاهان دارویی به عنوان پتانسیل ارزشمند منطقه‌ای و پتانسیلی که می‌تواند اشتغال و به ویژه اشتغال روستایی را رقم بزند متمرکز شده و پژوهش‌هایی ارزشمند انجام داده که منجر به تولید دانش فنی فرآورده‌های فراسودمند و ثبت اختراع شده است.

صادقی با بیان اینکه در بحث آسیب‌های اجتماعی، دبیرخانه علمی آسیب‌های اجتماعی به جهاد دانشگاهی واگذار شد، تصریح کرد: در حوزه آسیب‌های اجتماعی سعی کرده‌ایم با اجرای طرح‌های پژوهشی، برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌ها، همایش‌ها و مسابقات آموزش‌های لازم را به جامعه هدف ارائه دهیم.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت مرکز خدمات تخصصی گیاهان استراتژیک و راه اندازی سایت بیرناب گفت: طبق بررسی که توسط محققان جهاددانشگاهی استان صورت گرفت، به این نتیجه رسیدیم که در این سال‌ها کشاورزان و متولیان کشاورزی استان  از جمله سازمان جهادکشاورزی به صورت مطلوب عمل کرده و حجم تولید محصولات خوب است، اما نهادی که به صورت علمی بر فرآورده ها و ایجاد ارزش افزوده و فروش محصولات تمرکز کند تا سود و ارزش افزوده بیشتری نصیب کشاورز و استان شود شکل نگرفته است.

وی بیان کرد: در این راستا پژوهش­های کاربردی و ارائه خدماتی متمرکز بر محصولات استراتژیک از آموزش و مشاوره برای بهبود کیفیت محصولات و فرآورده‌ها و حمایت از طرح‌ها و ایده‌های فناورانه انجام داده و می­دهیم که سایت بیرناب به آدرس birnab.ir  گواهی شایسته بر این ادعاست.

حسین خسروی، نماینده مردم بیرجند، خوسف و در میان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه توصیه اول مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، علم و پژوهش است، گفت: جهاددانشگاهی حرکت های بزرگی را در بحث علم و پژوهش انجام داده است.

 وی با اشاره به عملکرد مطلوب جهاددانشگاهی در پژوهش و انجام فعالیت های کاربردی، اظهار کرد: وقتی در مراکز وابسته به جهاددانشگاهی برخی از نارسائی های طبیعی مانند ناباروری مورد تحقیق و پژوهش قرار گرفته و درمان می شود، این بدان معناست که علت مشکلی که در جامعه وجود دارد و مردم مبتلا به آن هستند توسط این نهاد کشف و درمان می‌شود، این یک حرکت رو به جلو، پویاسازی علم و خدمت به مردم است.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی گفت: جهاد دانشگاهی با تکیه بر انگیزه‏های دینی ایمانی و انقلابی می‏تواند در حرکت و تحول کیفی علمی و پژوهشی گام های موثری بردارد.

خسروی در پایان بر افزایش همگرایی و هم افزایی بین دستگاه های اجرایی و دوری از موازی کاری جهت رسیدن به پیشرفت تأکید کرد

text to speech icon