معده درد خود را با این دمنوش درمان کنید

۱۷ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۱:۴۱ کد : ۱۸۷۰۲ پژوهشی
تعداد بازدید:۱۰۳۷
مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: طبیعت گیاه پونه گرم و خشک است، برای قطع سکسکه مفید است، برای رفع آشفتگی و ناراحتی های معده مورد استفاده دارد.
معده درد خود را با این دمنوش درمان کنید

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، محسن پویان، مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی واحد گفت: پونه گیاهی از خانواده نعناع است.

طعم پونه در ابتدا گرم، گس و تلخ است، اما پس از مدتی در دهان حس خنکی ایجاد می کند ، همچنین دارای بوی مطبوع و قابل تشخیصی است که فضای خانه را مطبوع و حشرات موذی را دور می کند. این گیاه را می توان در گلدان کاشته و در بالکن قرار داد. پونه را می توان از طریق ریشه تکثیر کرد.

طبیعت گیاه گرم و خشک است، برای قطع سکسکه مفید است، برای رفع آشفتگی و ناراحتیهای معده مورد استفاده دارد، برای رفع خارش رحم از آن استفاده میشود.
برای بیماری استسقا و یرقان از آن استفاده میشود، مالیدن سوخته شده گیاه برای تقویت لثهها مفید است.
در رایحهدرمانی برای رفع حالت غش کاربرد دارد، برگ و گل پونه خاصیت آنتیبیوتیکی دارد.
دمکرده آن برای سرماخوردگی و زکام مفید است، برای تسکین گلودرد مفید است، نفخ معده را از بین میبرد و برای رفع حالت تهوع و بیخوابی مفید است، تولید صفرا را تحریک میکند.
تسکیندهنده و آرامبخش است، عصاره پونه در مقابل ویروس تبخال، آنفلوانزا و نیوکاسل فعال است، خون را متوجه پوست میکند و برای بیاشتهایی کاربرد دارد.

میزان مصرف:
مقدار مصرف آن روزانه 8تا 10گرم بهصورت دمنوش است.

text to speech icon