ذخیره ۵۰۰ نمونه خون بند ناف در جهاددانشگاهی خراسان جنوبی

۱۰ مهر ۱۳۹۸ | ۱۲:۰۰ کد : ۱۱۸۵۰ پژوهشی
تعداد بازدید:۸۳۳
مسئول بانک خون بند ناف جهاددانشگاهی خراسان جنوبی از ذخیره ۵۰۰ نمونه در استان خبر داد .
ذخیره ۵۰۰ نمونه خون بند ناف در جهاددانشگاهی خراسان جنوبی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، ملیحه بهنامیان امروز، 10 مهرماه اظهار کرد: ذخیره سازی خون بند ناف برای خانواده هایی که این امکان برایشان فراهم است، یک امرمهم است.

مسئول بانک خون بند ناف جهاددانشگاهی خراسان جنوبی اظهار کرد: بانک خون بندناف همان طور که از نام آن پیداست، شرایطی را فراهم می کند تا سلول های بنیادی موجود در خون بندناف تحت شرایط خاصی جمع آوری شده و در بانکی ذخیره شود تا اگر زمانی به سلول های بنیادی برای پیوند نیاز داشتیم ، این منبع ارزشمند براحتی در دسترس باشد و بتوان برای پیوند از آن استفاده کرد .

وی ادامه داد: در کنار منابعی که امروز برای به دست آوردن سلول های بنیادی مطرح است بحث خون بندناف که زمانی به عنوان زباله بیولوژیک دور ریخته می شد ، مورد توجه قرار گرفته است.

بهنامیان بیان کرد: در بانک خون بند ناف خصوصی، ذخیره سازی نمونه بنا به درخواست متقاضی و پرداخت هزینه های مربوط به آن با تسهیلات مطلوب صورت گرفته و نمونه خون در مالکیت طرف قرارداد می باشد.

مسئول بانک خون بند ناف جهاددانشگاهی خراسان جنوبی  با اشاره به اینکه سلول های بنیادی خون بند ناف فقط در برخی بیماری هایی که سلول های خونی دچار آسیب نشده باشند برای کودکی که نمونه وی ذخیره شده است؛ قابل استفاده خواهد بود، اظهار کرد: همچنین هر شخص دیگری که از لحاظ ژنتیکی (HLA) تطابق لازم را با نمونه خون ذخیره شده، داشته باشد و تعداد سلول متناسب با وزن بیمار باشد؛ م یتواند از این نمونه خون استفاده نماید.

بهنامیان ادامه داد:  خواهر و برادر صاحب نمونه بیشترین شانس تطابق ژنتیکی (HLA) با صاحب نمونه را دارند.

وی ضمن اعلام ذخیره 500 نمونه در بانک خون بندناف جهاددانشگاهی خراسان جنوبی ، افزود: بانک خون بند ناف  از زمان تاسیس، فعالیت خود را در راستای اطلاع رسانی به خانواده هایی که در آستانه تولد فرزند بوده و تمایل به ذخیره سازی سلول های بنیادی دارند، آغاز کرده است.

مسئول بانک خون بند ناف جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، یادآور شد: والدین برای ثبت نام باید از هفته 36 بارداری به نمایندگی بانک خون بند ناف استان مراجعه و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09153613072 تماس بگیرند.

text to speech icon

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی خراسان جنوبی بانک خون بند ناف