درباره روابط عمومی
با توجه به نقش تعیینکننده و تاثیرگذار روابط عمومی جهت معرفی و پیشبرد اهداف سازمانی روابطعمومی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی با رویکرد ارتباط سازنده درون و برونسازمانی اقدامات متنوعی انجام داده است.
اطلاع رسانی
اطلاعرسانی به عنوان یکی از محورهای اساسی فعالیتهای روابط عمومی توانسته است تا حدودی چهره شناخته شدهای از این وحد در سازمانهای مرتبط و رسانهها ارائه کند وآن رابه عنوان نهادی که در زمینههای مختلف قابلیت همکاری با سازمانهای تصمیمگیرنده و تولید خبرهای متنوع را داراست،مطرح کند. در این راستا اقدامات زیر در حوزه روابط عمومی صورت میپذیرد.
پایگاه اینترنتی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی: با انگیزه اطلاعرسانی ومعرفی بخشهای مختلف جهاددانشگاهی راه اندازی گردید.
تعامل با رسانه ها: از جمله شیوه های مهم اطلاع رسانی دعوت از رسانه ها برای حضور در برنامه ها، میزگردها و همایش ها است. در این حوزه سعی شده است که رابطه خوبی با رسانه ها برقرار شده و بصورت جدی انعکاس فعالیتهای واحد خراسان جنوبی در روزنامه ها، خبرگزاری ها و صدا و سیما پیگیری شود.
استفاده از سیستم پیامک: این سیستم ابزار الکترونیکی است که اطلاع رسانی برخی از برنامههای سازمان جهاددانشگاهی خراسان جنوبی به وسیله آن صورت می گیرد.
ارتباطات
در منظر کارشناسان روابط عمومی، ارتباطات بهترین شیوه در پیشبرد اهداف سازمانها در عصر جدید است که اهمیت آن، تاثیرگذاری دیگر مسئولیتهای روابط عمومی را تحت الشعاع قرار می دهد. جهاددانشگاهی خراسان جنوبی به عنوان یک واحد نیمه دولتی با ایجاد ارتباطات سازمانی و همکاری با سازمان های تعیین کننده در سطح شهر توانسته است توان اجرایی خود را در انجام پروژه های علمی و فرهنگی مرتبط با بخش های مختلف جهاددانشگاهی نشان دهد.
اقدامات زیر برای تقویت ارتباطات در جهاددانشگاهی خراسان جنوبی در سه حوزه ارتباطات داخلی، ارتباطات با دفتر مرکزی و دیگر جهادها و ارتباطات با سازمانها و نهادهای مرتبط، تصمیمگیر و تصمیمساز، صورت میپذیرد.
مستندسازی
از جمله مسئولیت های روابط عمومی انجام مستندسازی از فعالیت ها، برنامه ها و همایش ها و .. است که این موضوع در قسمت مستندسازی روابط عمومی پیگیری می شود.
عکاسی و فیلم برداری: واحد عکس و فیلم با هدف گردآوری مستندات تصویر از مراکز، فعالیت ها و همایش ها و .. پیش بینی شده است.
ب- جمع آوری گزارشات(دبیرخانه): گردآوری گزارشات مکتوب، تولیدات و بروشورها و .. از جمله مسئولیت های این قسمت است.
مراسم و مناسبت ها
یکی دیگر از مسئولیت های روابط عمومی، پاسداشت مناسبت های فردی، سازمانی و ملی است. این پاسداشت ها می تواند با تعریف طرح و اجرای برنامه، صدور اطلاعیه، نصب پارچه نوشته، تهیه شیرینی و .. صورت پذیرد.
الف- مناسبت های ملی ومذهبی: سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، اعیاد ولادت ائمه(ع)، ایام شهادت ائمه(ع)، ایام رحلت رسول اکرم(ص) ،عید مبعث، نیمه شعبان و...
ب- سالروز تشکیل جهاددانشگاهی
ج-مناسبت های فردی: موفقیت های همکاران، مراسم ترحیم
تبلیغات
یکی دیگر از وظایف مهم روابط عمومی، انجام و سازماندهی تبلیغات در سازمان است. تبلیغات از جمله شیوههای مهم اثرگذار در تعاملات سازمان با محیط پیرامون است. در روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، آنچه در این راستا مورد توجه قرار می گیرد استفاده از تیزرهای تلویزیونی، بیلبوردهای تبلیغاتی شهری، انتشار بروشور و کاتالوگ تبلیغات، چاپ استند و بنر، تولید لوح فشرده تبلیغاتی، ارسال پیامک بصورت انبوه وتولید کلیپ است.
همکاری در برگزاری گردهمایی ها و همایش ها
یکی دیگر از وظایف روابط عمومی همکاری در برگزاری گردهمایی ها است، که به عنوان یک پایه اصلی گردهمایی سعی می کند مسئولیت های خویش را به نحو مطلوب انجام دهد.
نظرسنجی
از جمله ابزار رابط عمومی برای شناسایی نقاط قوت و ضعف سازمان و آگاهی از دیدگاه همکاران، مخاطبین و مراجعین و استفاده کنندگان از خدمات جهاددانشگاهی نظرسنجی است.
فعالیت های فوق برنامه
حفظ سلامت، افزایش نشاط و تقویت انسجام سازمانی و، ارتقای آگاهی های فردی و گروهی،حفظ و تقویت روحیه جهادی و انتقال این میراث ارزشمند که بر ارزش های ایمانی و اخلاقی استوار است، از جمله ماموریت های روابط عمومی است که در این راستال برنامههای متعددی پیش بینی و اجرا می گردد.
1.برگزاری اردوها
2.برگزاری مسابقات و اجرای برنامه های ورزشی
آدرس: بیرجند، میدان قدس، خیابان قدس، جهاددانشگاهی
تلفن: 05632219014