در نشست با نماینده وزارت امور خارجه در خراسان جنوبی مطرح شد؛

گسترش فعالیت های جهاددانشگاهی خراسان جنوبی به خارج از مرزهای کشور

۱۲ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۳:۲۷ کد : ۸۴۴۱ عمومی
تعداد بازدید:۹۳۷
در نشست با نماینده وزارت امور خارجه در خراسان جنوبی، گسترش فعالیت های جهاددانشگاهی خراسان جنوبی به خارج از مرزهای کشور مطرح شد.
گسترش فعالیت های جهاددانشگاهی خراسان جنوبی به خارج از مرزهای کشور

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی، جلال الدین صادقی امروز، 12 خردادماه در دیدار با رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان جنوبی به معرفی فعالیت های جهاددانشگاهی در حوزه های پژوهشی، آموزشی و فرهنگی پرداخت .

وی ادامه داد: معاونت پژوهشی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی متناسب با مأموریتی که جهاددانشگاهی کشور به آن واگذار کرد در سه محور گیاهان دارویی استراتژیک « عناب، زرشک و زعفران» ، آسیب های اجتماعی  و مدیریت شهری و روستایی پرداخته و اقداماتی انجام داده است.

رییس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با بیان اینکه در حوزه آموزش های کوتاه مدت؛، آموزش های ضمن خدمت ، آموزش عالی، مرکز آزمون و کالج زبان های خارجی جهاددانشگاهی را داریم، گفت: در حوزه فرهنگی خبرگزاری های ایسنا، ایکنا، مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) ،سازمان دانشجویان، دفتر مطالعات فرهنگی و اجتماعی و فرهنگسرای ابن حسام فعالیت دارد.

صادقی تأکید کرد: خراسان جنوبی برای شناساندن نیاز به برند فرهنگی دارد و ابن حسام و جشنواره ابن حسام از اقدامات مهم در این خصوص هست.

وی بیان کرد: خراسان جنوبی، استان کم بهره ای است که پروسه اقتصادی جمعیت روستایی آن وابسته به کشاورزی از جمله گیاهان دارویی است که  جهاددانشگاهی در این زمینه مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی را راه اندازی کرد.

رییس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری همایش ملی عناب در 3 و 4 شهریورماه گفت: با برگزاری این همایش به دنبال معرفی محصول عناب به ایران و نشر فرهنگ استفاده از آن هستیم.

محمد عجم، رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان جنوبی، اقدامات جهاددانشگاهی را بارز و شایسته تقدیر عنوان کرد و ضمن حمایت از برگزاری همایش ملی عناب، پیشنهاداتی در این زمینه ارائه داد.

text to speech icon

کلید واژه ها: وزارت خارجه بیرجند جهاددانشگاهی خراسان جنوبی