برگزاری هشتمین دوره از مسابقات ملی مناظره در خراسان جنوبی

۰۶ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۱:۰۸ کد : ۴۹۵۶ فرهنگی
تعداد بازدید:۱۳۵۹
هشتمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویی در مرحله دانشگاهی و استانی در اسفندماه سال جاری در بیرجند برگزار می‌شود.
برگزاری هشتمین دوره از مسابقات ملی مناظره در خراسان جنوبی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، حمید مرادی اظهار کرد: مسابقات ملی مناظره دانشجویی برای چهارمین سال پیاپی در خراسان جنوبی و برای هشتمین بار در سطح کشور توسط سازمان دانشجویان و معاونت‌های فرهنگی جهاد دانشگاهی با همکاری دانشگاه‌ها برگزار می‌شود.

وی افزود: این مسابقات به صورت گروهی است و هر گروه متشکل از چهار نفر دانشجو در تمامی مقاطع و یک سرپرست تیم است.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی با بیان اینکه سرپرست گروه باید عضو هیئت علمی دانشگاه و یا موسسات آموزش عالی باشد، تصریح کرد: زمان هر مسابقه در مجموع ۳۲ دقیقه است که به صورت یک فرصت شش دقیقه‌ای برای طرح مسئله، دو فرصت سه دقیقه‌ای برای دفاع و یک فرصت ۴ دقیقه‌ای برای نتیجه گیری برای هر گروه تفکیک شده است.

مرادی ادامه داد: هر چهار عضو گروه به کار تحقیق اهتمام دارند اما از هر گروه مخالف و موافق تنها دو نفر به عنوان مناظره کننده در مسابقه شرکت می‌کنند.

وی هدف از برگزاری مسابقات را تمرین و تقویت فعالیت‌های گروهی منسجم و هدفمند، رشد و شکوفایی فرهنگ گفت و گو، زمینه سازی برای شکل‌گیری تفکر خلاق و نقاد در بین دانشجویان و ایجاد انگیزه در جامعه برای گرایش به ارتقاء دانش و آگاهی عنوان کرد.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی گفت: شرایط حضور در مسابقات دانشجو بودن است و تمامی دانشجویان مقاطع تحصیلی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در این مسابقه می‌توانند شرکت کنند.

مرادی اظهار کرد: مهلت ثبت نام تا پنجم اسفندماه جاری است و علاقمندان می‌توانند با مراجعه به دفاتر سازمان دانشجویان در دانشگاه‌های بیرجند، فرهنگیان علوم پزشکی، صنعتی و دانشگاه جامع علمی کاربردی و یا مراجعه به آدرس www.jdkhj.ir در این مسابقه ثبت نام کنند.

وی یادآور شد: این مسابقات در سه مرحله دانشگاهی، استانی، منطقه‌ای و ملی هر ساله برگزار می‌شود.

جهت ثبت نام اینجا کلیک کنید

text to speech icon

کلید واژه ها: خراسان جنوبی بیرجند جهاددانشگاهی هشتمین دوره مسابقات ملی مناظره