راه ادامه دار شهدا در جهاددانشگاهی

۰۸ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۳:۳۶ کد : ۴۶۹۸۸ عمومی
تعداد بازدید:۴۳۲
سرپرست جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: جهاد دانشگاهی به عنوان نهادی علمی و فرهنگی با رویکرد دانش بنیان و نوآورانه در مسیر پیشبرد اهداف امام و انقلاب حرکت کرده و همچنان بر این مدار برای پیشرفت و تعالی نظام اسلامی تلاش می کند.
راه ادامه دار شهدا در جهاددانشگاهی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، دکتر مهدی ابراهیمی، سرپرست جهاددانشگاهی استان در مراسم تجدید میثاق جهادگران جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با شهدا اظهار کرد: شهدا سرمایه های این مرز و بوم هستند و جهاد دانشگاهی به عنوان نهادی برآمده از انقلاب اسلامی، بزرگداشت شهدای انقلاب و دفاع مقدس را وظیفه ای مهم می داند.

وی بیان کرد: جهاد دانشگاهی به عنوان نهادی علمی و فرهنگی با رویکرد دانش بنیان و نوآورانه در مسیر پیشبرد اهداف امام و انقلاب حرکت کرده و همچنان بر این مدار برای پیشرفت و تعالی نظام اسلامی تلاش می کند.

دکتر مهدی ابراهیمی بیان کرد: جهاددانشگاهی در جهت کمک به اعتلای کشور در حوزه های پژوهشی، آموزشی و فرهنگی تلاش کرده و نقش آفرینی در عرصه های مختلف با استفاده از ظرفیت های متنوع و کارآمد خود را یک رسالت اساسی و مهم قلمداد می کند.

حجت الاسلام  مهدی عزیزی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی با اشاره به روایت «أفْضَلُ الاْعْمالِ أحْمَزُها» گفت: طاعات و اعمال خیر هر قدر انجام آن از نظر جسمانى یا روحى سنگین تر باشد فضیلت و ثواب آن بیشتر است.

وی بیان کرد: همه ما مدیون خون شهدا هستیم، شهدایی که خالصانه و صادقانه برای امنیت امروز ما جان خود در طبق اخلاص گذاشتند و از کیان و وطن خود دفاع کردند.

سرهنگ غلامرضا فلاحی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی نیز در این مراسم گفت: قدرت، توانمندی، استکبار ستیزی که ما از نظام اسلامی شاهد هستیم علت ترس دشمنان این نظام است که این برگرفته از رشادت ها و فداکاری های رزمندگان، جانبازان و شهدا است .

وی با اشاره به اینکه شهدا راه بصیرت را در پیش گرفتند و این یعنی پیروزی، ادامه داد: دشمن تلاش می کند که این راه عزت و علم را از بین ببرد ولی نمی تواند و این به دلیل اتحاد و انسجام ملت ایران است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ایران اسلامی باید ایران اسلامی سربلند باشد و در همه عرصه ها بدرخشد، یادآور شد: هرکجا که با روحیه شهادت، جهادی و انقلابی تلاش کنیم ، موفق خواهیم بود.

همچنین سرپرست جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی در این مراسم به قرائت بیانیه «تجدید میثاق جهادگران جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با شهدا» پرداخت.

متن بیانیه به شرح زیر است:

با سپاس از پروردگار به جهت توفیق گرامیداشت یاد و خاطر صاحبان این سرزمین، شهدای گرانقدر

با عرض سلام و ادب به ساحت مقدس امام عصر و رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای و با  تقدیم سلام به روح بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) و شهدای والا قدر، ولی نعمتان مردم ایران.

شهیدان عزیز

شهر که چه یک کشور به قدرت خون شما آزاد شد، ملت ایران گر چه روی به چهره مادران، پدران، همسران و فرزندانتان، تمام قد به شرم و با تمام روح در سجده سپاس، اما در برابر این جهان و جهانیان مغرور و آزاده ایستاده‌ایم به نیت ستاندن خون‌بهایتان.

خون بهای شما آرامش و امنیت مردمان این دیار است و ما در برابر هر دشمنی که غارت این گرانمایه میراث را نیت کند به خشم و قدرت نبرد می کنیم و از جان دریغی نیست.

شهدای گرانمایه؛ ما آمده‌ایم تا بگوییم:

هنوز به غم جان‌ها و خون‌هایی که داده‌ایم و استخوان و پلاک و پوتین‌ها و کلاه‌هایی که یافته‌ایم، عزاداریم. راه نفس بر ما بسته می‌شود به یاد شهدای غواص دست بسته یمان.

دشمن بداند:

 خلبانان این دیار همه عباس بابایی هستند و حججی‌هایمان هنوز به نیت علی اکبر آماده اربا اربا شدن. ایران دیار پدران سلیمانی صفت است و پسرانش همه فهمیده‌اندما جان و خون داده‌ایم و مادرانمان بر استخوان‌های فرزندانشان شیون کردند که ما لحظه لحظه زندگیمان را در عزت و آزادگی بگذارنیم. ایستاده‌ایم به صبوری؛ بنشانمان، به برکت خون شهیدانمان آزدگی و عزت است.

امروز و این هنگام را بر این تربت‌های پاک، گرد هم آمده‌ایم تا در آستانه سالروز تاسیس نهادی اسلامی ، برخاسته از بطن انقلاب، به نام «جهاد دانشگاهی»، عهدمان را با شهدای گرانقدر ایران زمین تجدید کنیم و سپاس و قدرشناسیمان را به محضرشان تقدیم نموده، عرض کنیم تا به تحقق اهداف مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران از پای نمی نشینیم. ما پای به راه خدمت به نظام و ملت هستیم و تا پای جان، طریق و فرهنگ شما را پاس خواهیم داشت. روحتان شاد و طریقتان ماندگار.

text to speech icon