در خراسان جنوبی؛

بیش از ۹۰۰ نفر از آموزش های عمومی کسب و‌ کار طرح توسعه مشاغل خانگی بهره مند شدند

۰۲ تیر ۱۴۰۰ | ۱۱:۲۱ کد : ۳۲۳۸۸ اشتغال
تعداد بازدید:۱۴۰۹
رئیس جهادانشگاهی خراسان جنوبی گفت: بیش از ۹۰۰ نفر از آموزش های عمومی و تخصصی کسب و‌کار طرح توسعه مشاغل خانگی به صورت رایگان در استان بهره مند شدند.
بیش از ۹۰۰ نفر از آموزش های عمومی کسب و‌ کار طرح توسعه مشاغل خانگی بهره مند شدند

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، جلال الدین صادقی، رئیس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی در راستای اجرای طرح توسعه مشاغل خانگی در استان گفت: این طرح به صورت هدفمند و در فازهای مختلف از جمله شناسایی مزیت‌ها، آموزش، توانمندسازی و شبکه سازی در حال اجراست، که این امر می‌‌تواند خلاءهای متقاضیان را برای ایجاد یک شغل جبران کند.

صادقی در تشریح شناسایی مزیت‌ها، توانمندسازی و اتصال به بازار در سه فاز، بیان کرد: مهم‌ترین ویژگی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، تولید مبتنی بر بازار و توانمند کردن متقاضیان و کاهش وابستگی به وام است.

وی ادامه داد: بخشی از طرح به آشنایی افراد با چگونگی راه اندازی مشاغل خانگی و مزیت های راه اندازی، مشاغل مزیت دار استان، شناسایی زنجیره ارزش، شناسایی افراد فعال در مشاغل خانگی استان و ارتباط گیری با آنها، حمایت دستگاه های اجرایی از مشاغل خانگی و آشنایی با ادبیات فروش در فضای مجازی و کانال های مرتبط تخصیص یافته است تا بتوانند به درآمدی پایدار برسند.

رئیس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی تصریح کرد: در مرحله بعد این افراد برای تولید با کیفیت به پیشران هایی معرفی خواهند شد.

وی یادآور شد: این طرح از نظر پایدارسازی شغل به واسطه استفاده از ظرفیت‌های کارآفرینان، پیشرانان موفق و بخش خصوصی، توانمندسازی و آموزش متقاضی و ایجاد شبکه فروش می‌تواند در تولید و رشد اقتصادی مؤثر باشد.

گفتنی است، این طرح با همکاری اداره کل تعاون، کار و  رفاه اجتماعی به عنوان کارفرما و جهاد دانشگاهی به عنوان نهاد تسهیلگر و مجری در حال برگزاری است.

text to speech icon