معاون آموزشی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی خبر داد:

برخورداری بیش از ۱۵۰۰ نفر از آموزش های طرح سرباز مهارت در خراسان جنوبی

۳۰ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۰:۳۲ کد : ۳۲۲۱۳ آموزشی
تعداد بازدید:۶۳۷
معاون آموزشی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی از برخورداری ۱۵۳۴ نفر از آموزش های طرح سرباز مهارت در استان در سال جاری خبر داد.
برخورداری بیش از ۱۵۰۰ نفر از آموزش های طرح سرباز مهارت در خراسان جنوبی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، مجتبی ابراهیمی امروز، 30 خردادماه به خبرنگاران رسانه های گروهی در خصوص اجرای طرح سرباز مهارت در استان، بیان کرد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص استفاده بهینه از دوران سربازی، ستاد کل نیروهای مسلح به منظور اجرایی سازی منویات ایشان، با اقدامی ارزشمند قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه را ایجاد کرد.

وی افزود: در این راستا جهاددانشگاهی بر اساس توانمندی‌ها و ظرفیت‌هایی که در بخش‌های مختلف آموزش و کارآفرینی، پژوهش و فرهنگی دارد به عنوان نهاد همراه قرارگاه «مهارت آموزی کارکنان وظیفه» ایفای وظیفه می کند.

معاون آموزشی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در این طرح سربازان با مهارت‌های عمومی اشتغال و کارآفرینی، مهارت های زندگی، سواد رسانه ای و سواد مالی آشنا می شوند، توضیح داد: در این طرح دوره آموزشی مهارت های زندگی و مهارت های عمومی و کارآفرینی به میزان 48 ساعت با همکاری جهاددانشگاهی، اداره کل ورزش و جوانان و نیروهای مسلح استان انجام می‌شود.

وی افزود: هدف از مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه و سربازان، افزایش جذابیت و نشاط خدمت وظیفه عمومی، کمک به توسعه قابلیت‌های اشتغال پذیری جوانان در بازار کار و بهبود وضعیت اشتغال در کشور است تا خدمت وظیفه عمومی را به فرصتی برای مهارت‌آموزی و مهارت ورزی تبدیل نماید.

معاون آموزشی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از ابتدای اجرای این طرح در استان تاکنون بیش از 2300 هزار سرباز آموزش دیده اند، یادآور شد: یش بینی می شود تا پایان سال، بیش از 9 هزار سرباز از این آموزش ها بهره مند شوند.

text to speech icon