در خراسان جنوبی صورت گرفت؛

افتتاح شبکه صنایع دستی طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار

۱۵ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۳:۳۰ کد : ۲۷۶۴۲ اشتغال
تعداد بازدید:۱۰۶۷
طی مراسمی و با حضور مسئولان، شبکه صنایع دستی طرح ملی توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار استان برند (مجمعه) افتتاح شد.
افتتاح شبکه صنایع دستی طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، مجتبی ابراهیمی، مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در خراسان جنوبی امروز چهارشنبه ۱۵ بهمن در این مراسم اظهار کرد: در مرحله نخست اجرای طرح ملی مشاغل خانگی استان خراسان جنوبی به عنوان یکی از ۹ استان پایلوت کشور انتخاب و از سال ۹۶ اجرای این طرح در استان آغاز شد.

وی بیان کرد: ویژگی‌های این طرح عدم وابستگی به تسهیلات اولیه، شناسایی مزیت‌های شغلی استان، ثبت نام متقاضیان، استعداد سنجی متقاضیان آموزش و توانمندسازی و مشاوره افرادی که توان ورود به طرح دارند، شناسایی افراد پشتیبان و در نهایت اتصال به بازار و نظارت بر تکمیل شدن این زنجیره بوده است.

مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در خراسان جنوبی با بیان اینکه نهاد جهاددانشگاهی توسعه دهنده، شتاب دهنده و تسهیل‌گر این طرح است، افزود: خوشحالیم که ماحصل توانمندسازی زنان سرپرست خانوار با همکاری جهاددانشگاهی، دفتر امور بانوان و و خانواده و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مبتنی بر الگوی توسعه مشاغل خانگی شکل گرفته است.

ابراهیمی با بیان اینکه فعالیتی که در این شرکت تعاونی شکل گرفته، مبتنی بر همین شبکه سازی نظام مند بر طبق طرح است، تصریح کرد: شبکه سازی از قبل از تولید آغاز می‌شود و تا بازاریابی و فروش ادامه ‌می‌یابد.

وی با بیان اینکه استانداردها در الگوی توسعه مشاغل خانگی براساس مقررات خاصی شکل گرفته است، اظهار کرد: تلاش‌ها بر این است که محصول بازار پسند به بازار ارائه شود.

معاون آموزشی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به مطالعات بازارهای مجازی و فیزیکی داخل و خارج استان، تصریح کرد: توسعه بازار داخل استان با ارتباط گیری موثر و در سطح ملی با تداوم این ارتباط‌ها با تسهیل گری جهاد دانشگاهی صورت می‌گیرد.

ابراهیمی یادآور شد: در این شبکه ۱۴۳ نفر مشغول به فعالیت شدند که ۱۰ نفر زن سرپرست خانوار هستند و در حوزه‌های حوله بافی، گلیم بافی، جاجیم بافی، خیاطی و تولید محصولات محلی فعالیت می‌کنند.

وحید ضیائیان احمدی، مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی، نیز با اشاره به تاثیر زنان روستایی بر جوامع محلی، اظهار کرد: بیش از ۵۰ درصد وظایف کشارزی و غیر کشاورزی روستاها برعهده زنان است.

وی با بیان اینکه پیرو وظیفه ذاتی جهاد کشاورزی در راستای حمایت از این قشر، وارد عمل شده‌ایم، افزود: تعامل خوبی با میراث فرهنگی صورت گرفته و مکان‌هایی در اخنتیار تعاون روستایی قرار داده شده است.

مشیرالحق عابدی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی نیز بر ضرورت توسعه این طرح تأکید کرد و یادآور شد: لازم است تولید محصولات مطابق با شرایط بازار باشد.

text to speech icon