۳۰بهمن؛ مهلت ارسال آثار به دبیرخانه کنگره دوسالانه ابن حسام

۲۹ دی ۱۳۹۹ | ۱۰:۵۰ کد : ۲۷۱۰۶ فرهنگی
تعداد بازدید:۶۵۶
معاون فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی از برگزاری کنگره دوسالانه فرهنگی، هنری و ادبی ابن حسام فروردین ماه ۱۴۰۰خبر داد و گفت: علاقمندان می‌توانند جهت شرکت در این کنگره آثار خود را به آدرس www.jdkhj.ir(بخش رویدادها) ارسال کنند.
۳۰بهمن؛ مهلت ارسال آثار به دبیرخانه کنگره دوسالانه ابن حسام

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، حمید مرادی، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان گفت: کنگره دوسالانه فرهنگی، هنری و ادبی ابن حسام خوسفی به همت جهاددانشگاهی خراسان جنوبی و با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی برگزار می‌شود.

مرادی گفت: کنگره دوسالانه فرهنگی، هنری و ادبی ابن حسام خوسفی در چهار بخش اصلی، فرعی، ویژه و جنبی در خراسان جنوبی برگزار می‌شود که بخش اصلی شامل شعر کلاسیک، شعر نو، سپید، نیمایی و آزاد است.

وی با اشاره به اینکه بخش فرعی در قالب خوشنویسی، طراحی، نقاشی، کاریکاتور و ... است، افزود: بخش ویژه نیز شامل مقالاتی در زمینه سیری در اندیشه، کلام و اشعار ابن حسام خوسفی، باورهای عامیانه در شعر ابن حسام، باورهای نجومی در شعر ابن حسام، تشیع در شهر ابن حسام، نحوه زندگی و ساده زیستی در شعر ابن حسام، زیارت در دیوان ابن حسام و موسیقی در شعر ابن حسام است.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی بیان کرد: در بخش جنبی موضوعات محیط زیست، سلامت و آسیب‌های اجتماعی درنظرگرفته شده که علاقمندان می‌توانند آثار خود را در زمینه طبیعت، عشق، گذشت، مهربانی و شعر با موضوع سلامت به دبیرخانه این کنگره به آدرس www.jdkhj.ir(بخش رویدادها) ارسال کنند.

مرادی، هدف از برگزاری این کنگره را معرفی ابن حسام به عنوان‌ شاعر بلندآوازه و اولین سراینده اشعار آیینی، شناسایی و حمایت از استعدادهای برتر ادبی، هنری و علمی، تقویت روحیه خودباوری در قالب خلاقیت‌های هنری‌، ایجاد تعامل بین شاعران و ایجاد بستری مناسب برای تقویت تفکر خلاق در قالب خلاقیت‌های ادبی و هنری عنوان کرد.

وی با بیان اینکه اشعار باید در قالب فایل word باشد،  ادامه داد: علاقمندان می‌توانند حداکثر پنج اثر را به دبیرخانه کنگره ارسال کنند و توجه داشته باشند که اشعار ارسالی نباید در هیچ جشنواره یا کنگره‌ای شرکت داده و یا داوری شده باشد.
معاون فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با بیان اینکه به برگزیدگان جوایزی ارزنده اهدا می‌شود، اظهار کرد: مهلت ارسال آثار به دبیرخانه ۳۰ بهمن ماه بوده و در صورت وجود شرایط مناسب، برنامه به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

text to speech icon

کلید واژه ها: ابن حسام ابن حسام خوسفی حسام شعر ابن حسام شعر کنگره