در خراسان جنوبی،

پنجمین دوره مسابقات ملی دفاع سه دقیقه ای پایان نامه برگزار شد

۱۶ دی ۱۳۹۹ | ۱۳:۴۷ کد : ۲۶۶۸۱ فرهنگی
تعداد بازدید:۷۲۲
پنجمین دوره مسابقات ملی دفاع سه دقیقه ای پایان نامه با حضور ۱۲ نفر از دانشجویان و فارغ التحصیلان مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا در جهاددانشگاهی استان برگزار شد.
پنجمین دوره مسابقات ملی دفاع سه دقیقه ای پایان نامه برگزار شد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، جلال‌الدین صادقی امروز، سه شنبه ۱۶ دی در پنجمین دوره مسابقات ملی دفاع سه دقیقه‌ای پایان نامه اظهار کرد: مقام معظم رهبری روزی به جهادگران جهاددانشگاهی فرمودند جهاددانشگاهی باید مانند همیشه کارهای گزین انجام دهد.
وی ادامه داد:  در راستای فرمایش مقام رهبری معتقدم مسابقات دفاع سه دقیقه ای از پایان نامه ها که با ابتکار جهاددانشگاهی از سال ۹۵ برگزار می شود، یکی از اقدامات گزین جهاددانشگاهی است.
رییس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی افزود: اقدامی که به دانشجویان و فعالان بخش های مختلف جامعه این پیام را می رساند که باید کم گفت و گزیده گفت چون در.
صادقی با اشاره به اینکه ما اغلب مواقع یا هیچ نمی گوییم و یا زیاده گویی می کنیم که هر دو اشتباه است، تصریح کرد: دفاع سه دقیقه ای از پایان نامه به ما می آموزد که مهارت های ارتباطی و فن بیان خود را باید چنان تقویت کنیم تا سخن و گزارش ما کاربردی و  مختصر وموثر شود .
وی تأکید کرد: سرمایه گذار، وزیر، مدیر و مسئول تنها چیزی که ندارد وقت اضافی و تنها تمایلی که ندارد شنیدن توضیحات و توجیهات زمان بر است.
رییس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی اظهار کرد: فرصت پنجره ای است که در بازه زمانی کوتاه باز می شود و زود از دست می رود و دیر باز می گردد.
وی با بیان اینکه دفاع سه دقیقه ای به ما یاد می دهد از فرصت هایی که ایجاد می شود به بهترین نحو استفاده کنیم، عنوان کرد: فرصت می تواند قرار گرفتن یک سرمایه گذار و یا یک مسئول عالی رتبه برای زمانی کوتاه در کنارمان باشد.
به گفته صادقی، ایران عزیز دارای تمدن و فرهنگ بسیار غنی است و اغلب این مفاهیم زیبا قرن ها پیش در قالب راهبردهایی که به نظم و یا نثر درآورده شده در این فرهنگ بیان شده لکن نتوانسته ایم برنامه های عملیاتی خوبی برای آن ها داشته باشیم و سایرین در قالب های ظاهر پسند و شیک همان ها را با نامی دیگر به ما عرضه کرده اند.
وی افزود: به عنوان مثال نظامی در قرن ششم هجری قمری گفته کم گوی و گزیده گوی چون در  تا زاندک تو جهان شود پر.
آیا دفاع سه دقیقه ای یک برنامه عملیاتی از این راهبرد نیست؟ 
رییس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی یادآور شد: امیدوارم دفاع سه دقیقه ای آغازی باشد برای ترک عادت هایی که امروزه خریداری ندارند، مثل نوشتن کتاب های قطور و یا برگزاری جلسات طولانی و یا برگزاری کلاس ها و سمینارها و منبرهای خسته کننده و زمان بر.

گفتنی است، پنجمین دوره مسابقات ملی دفاع سه دقیقه ای پایان نامه به همت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی و سازمان انتشارات جهاددانشگاهی خراسان جنوبی و با حضور 12 نفر از دانشجویان و فارغ التحصیلان مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا در جهاددانشگاهی استان برگزار شد.

لازم به ذکر است، دکتر طیبه شاهی نیز با رای داوران به عنوان نفر برگزیده این دوره از مسابقات معرفی شد.

text to speech icon