۹۶۶ نفر؛ متقاضی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در خراسان جنوبی

۲۶ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۶:۳۸ کد : ۲۲۸۱۶ اشتغال
تعداد بازدید:۸۴۴
مدیر سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال جهاددانشگاهی خراسان جنوبی تعداد کل متقاضیان طرح ملی توسعه مشاغل خانگی را ۹۶۶ نفر اعلام کرد و ادامه داد: تعداد اشتغال ایجاد شده در این طرح ۵۷۱ شغل بوده است.
۹۶۶ نفر؛ متقاضی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در خراسان جنوبی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، مجتبی ابراهیمی، مدیر سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال جهاددانشگاهی خراسان جنوبی در نشست بررسی روند اجرای طرح ملی مشاغل خانگی در جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، اظهار کرد: اشاره‌ای به سرفصل مباحث مورد بررسی در فاز اول طرح داشت و گفت: بررسی وضعیت کلی استان، بررسی توانمندی‌ها و مزیت‌های منطقه‌ای استان، شناسایی مشاغل خانگی مزیت دار از جمله مباحث مورد بررسی در این طرح بود.
وی ادامه داد: مزیت‌هایی در این طرح شناسایی و۴۳ شغل احصا شد که ۲۹ شغل مربوط به شهرستان بیرجند است.
مدیر سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال جهاددانشگاهی خراسان جنوبی افزود: در فاز دوم طرح فرایند ثبت‌نام و اقدام عملیاتی در سامانه مشاغل خانگی، ارزیابی و راستی ازمایی نیز انجام و در نهایت اتصال به بازار متقاضیان مشاغل خانگی به برندهای ملی و استانی اجرا شد.
ابراهیمی، تعداد کل متقاضیان طرح ملی توسعه مشاغل خانگی را ۹۶۶ نفر اعلام کرد و ادامه داد: تعداد اشتغال ایجاد شده در این طرح ۵۷۱ شغل بوده است.
وی بیان کرد: شش برند تحت عناوین جانای دهقان، برسومه، افرا، سارق، زالو پروران شرق، باران در این طرح ثبت شد.
مدیر سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال جهاددانشگاهی خراسان جنوبی از ایجاد ۳ شبکه پوشاک، عسل و حوله خبر داد.
ابراهیمی، انجام ۳۳ هزار و ۱۶۴ نفر ساعت آموزش، ۲۲۶ ساعت مشاوره و ۳۰ پیشران را از اقدامات انجام شده در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی عنوان کرد.
وی با بیان اینکه در این طرح ۳۴ مزیت شناسایی شد که پوشاک، حوله بافی، تکثیر و پرورش زالوی طبی، پارچه بافی، تولیدعسل، گلیم بافی، جاحیم، قالی بافی، قلم‌زنی از جمله آن مزیت‌ها است.

text to speech icon