برای مقابله با پیری این میوه را مصرف کنید

۰۴ شهریور ۱۳۹۹ | ۰۸:۵۹ کد : ۲۲۰۸۹ عمومی
تعداد بازدید:۷۱۷
مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: آلو بخارا ضد سرطان، ضد ویروس و ضد پیری است.
برای مقابله با پیری این میوه را مصرف کنید

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی استان با اشاره به این که از نظر طب قدیم ایران، میوه شیرین آلو، سرد و تر است و نوع ترش آن سردی بیشتری دارد، گفت: مصرف آلو قبل از غذا و با فاصله، اثر بهتری دارد

محسن پویان با اشاره به خاصیت ملین و مسهلی آلو، افزود: این میوه برای تقویت عمومی بدن و رفع بی نظمی قاعدگی آثار مفیدی دارد و مصرف آن قبل از غذا برای تب های صفراوی و سردرد بسیار موثر و همچنین مصرف چند روز متوالی آن، برای رفع خارش بدن اثر بخش است و ضماد شکوفه های آن روی پیشانی و سر، سبب قطع سردرد می شود.

به گفته وی،  آلو بخارا ضد سرطان، ضد ویروس و ضد پیری است و مضمضه دم کرده برگ و ریشه آلو سبب رفع ورم لوزالمعده و کرم های انگلی و تقویت لثه می شود.

مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین صمغ درخت آلو برای رفع سرفه و خرد کردن سنگ مثانه مفید و التیام دهنده زخم هاست، مخلوط این صمغ با سرکه رقیق شده برای رفع جوش های بدن اطفال هم بسیار مفید است.

پویان  با اشاره به خاصیت ضد سرطانی و ضد ویروسی و ضد پیری این میوه، آن را حاوی ترکیبات آنتی اکسیدانی دانست و یادآور شد: آب آلو بخارا تب بر، صفرا بر و ضد عطش و برای گلو درد و تلخی دهان و کم خونی و خستگی فکری اثربخش همچنین برای درمان خشکی معده و رفع مسمومیت مفید است

text to speech icon