نماینده قائنات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی :

جهاددانشگاهی با ریل‌گذاری دانش، اشتغال پایدار را رقم می‌زند

۱۶ مرداد ۱۳۹۹ | ۰۹:۴۳ کد : ۲۱۴۶۸ عمومی
تعداد بازدید:۷۳۶
نماینده مردم قائن و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: جهادداشگاهی به عنوان نهادی پیشرو می‌تواند شاغلین در کشاورزی، صنعت و معدن را  با اراده و همت خود در ریل علم و دانش به مشاغل پایدار برساند.
جهاددانشگاهی با ریل‌گذاری دانش، اشتغال پایدار را رقم می‌زند

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، سلمان اسحاقی  با اشاره به سالروز تاسیس جهاددانشگاهی، اظهار کرد: در سفرهایی که با روسای جمهور و یا وزرا، در طول بیست سال داشتم از نزدیک به مراکز علمی همچون جهاد دانشگاهی و فنی و حرفه‌ای توجه ویژه‌ای داشتم و علاقه‌ای شدید نسبت به تقویت این مجموعه‌های ارزشمند در کنار دانشگاه‌ها داشتم.

وی تصریح کرد: یکی از اقداماتی که قبل از انتخابات مجلس انجام دادم تحقیق، بررسی و مشورت در حوزه انتخابیه بود و در جریان این فرآیند، بارها به اهمیت جهاددانشگاهی و فنی و حرفه‌ای رسیدم، چراکه این دو می توانند نقش بسزایی در اشتغال پایدار، حرفه‌ای و توسعه آن را داشته باشند.

وی بیان کرد: یکی از فعالیت‌های ارزشمندی که جهاددانشگاهی می‌تواند انجام دهد برگزاری دوره‌های تخصصی و ارتقاء و به عبارت عامیانه، به روز کردن سیستم اداری و حرفه‌ها و فنون، به عنوان مثال میز خدمت، حقوق شهروندی و دوره‌های ضمن خدمت است.

نماینده مردم قائن و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امروز اگر دستگاه‌های مختلف دوره‌های ضمن خدمت را به صورت مستمر و حرفه‌ای توسط این مجموعه ارزشمند برگزار کنند، می‌توانند در تحقق حقوق عامه مردم موفق‌تر شوند.

اسحاقی ادامه داد: امروز در خراسان جنوبی شاهد این هستیم که جهاد دانشگاهی سعی بر آن دارد تا شغل‌هایی را در چارچوب علم، دانش، تخصص و آموزش به سمت و سوی پایداری ببرد.

وی افزود: نمونه این بحث نیز ورود این مجموعه به مباحث گیاهان دارویی و همچنین کشت و زرع محصولات استراتژیکی است که این ورود در راستای جهش تولید نیز است چراکه جهاددانشگاهی قصد دارد تا با تحقیقات، ارائه مقالات، مباحث کارشناسی و آموزش و توصیه در خصوص آب، خاک و هوا و...  باعث شود کشاورز از یک محصول، بیش از پیش بهره‌مند شود.

نماینده مردم قائن و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: جهادداشگاهی به عنوان نهادی پیشرو می‌تواند شاغلین در کشاورزی، صنعت و معدن را  با اراده و همت خود در ریل علم و دانش به مشاغل پایدار برساند.

اسحاقی ادامه داد: جهاددانشگاهی به صورت مستقیم دغدغه مردمی دارد نه دغدغه دولتی و یا جناحی و حزبی، به عبارتی جهاددانشگاهی سعی دارد بازوی توانمندی برای ایجاد بستری کارشناسی شده برای خدمت به مردم باشد؛ این اقدام بیشتر منافع عام را دنبال می‌کند.

وی افزود: از آنجا که مراجعه به جهاددانشگاهی توسط متقاضی با انگیزه و اراده است و همچنین ارزیابی آن به صورت مستقیم توسط دانش آموختگان صورت می‌گیرد، بسیار توانسته است در ارتقای این مجموعه کمک کند و آن را موفق‌تر کند.

نماینده مردم قائن و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تحقیق علمی، شناسایی، معرفی و آموزش مواردی که باعث اشتغال پایدار در استان می‌شود، باید در اولویت‌های این نهاد باشد.

اسحاقی با تاکید بر تحقیق علمی، شناسایی و معرفی مواردی که باعث افزایش محصولات استراتژیکی می‌شود، تصریح کرد: تحقیق علمی، شناسایی، معرفی و ایجاد بستر مناسب برای رفتن به سمت و سوی کشت و زرع گیاهان دارویی و برگزاری همایش‌ها، سمینارها و میزگردهای ارزشمند با موضوعات معرفی، حمایت و حفاظت از محصولات استراتژیکی استان در حوزه ملی و بین‌المللی باید از دیگر اولویت‌های این نهاد باشد.

وی بیان کرد: تحقیق، ارائه نظرات کارشناسی و آموزش در راستای نیازهای ساختارهای اداری و پیشنهاد به برگزاری دوره‌های لازم ضمن خدمت نیز می‌تواند به عنوان اولویت‌های پیش روی این نهاد مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم قائن و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جهاد دانشگاهی می‌تواند استمرار حرکت علمی در کشور پس از خروج شخص از مراکز علمی و دانشگاه‌ها و موسسات علمی  باشد.

اسحاقی با بیان اینکه امروز باید ارتباط صنایع و معادن، کشاورزی و ادارات را با جهاددانشگاهی بیشتر و پایدارتر کنیم، اظهار کرد: مراکز آموزشی همچون جهاد دانشگاهی و فنی حرفه‌ای، دو بال پرواز یک جامعه هستند و برای اوج گرفتن نیاز به هر دو بال مباحث کاربردی و اصطلاحا فنی و نیز مباحث مدیریتی و آموزش‌هایی برای ارتقای شغلی برای بخش خصوصی و نیز بخش دولتی و در هر جایگاهی، داریم.

text to speech icon

کلید واژه ها: جهاد دانشگاهی 16 مردادماه؛ سالروز تأسیس جهاددانشگاهی چهلمین سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی چهلمین سالگرد