تخصص به سبک جهاددانشگاهی / از تجاری سازی ایده ها تا بارورسازی پتانسیل ها

۱۱ مرداد ۱۳۹۹ | ۰۹:۰۴ کد : ۲۱۰۴۲ عمومی
تعداد بازدید:۶۲۴
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی گفت: جهاددانشگاهی می‌تواند حتی با ارائه فکر و ایده‌های نو به عملکرد دستگاه‌های اجرایی جهت دهد و این جهت‌دهی می‌تواند در راستای بهره‌گیری و بارورسازی پتانسیل‌های استانی و منطقه ای بسیار موثر باشد.
تخصص به سبک جهاددانشگاهی / از تجاری سازی ایده ها تا بارورسازی پتانسیل ها

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، مجید پورعیسی در آستانه فرا رسیدن 16 مردادماه، سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی، اظهار کرد: جهاددانشگاهی نهادی است که در طول سال‌های پس از انقلاب به خوبی هر زمان که به فکر و فن نیاز بوده، فعالیت‌های شاخصی انجام دهد.

وی افزود: این نهاد با در نظرگرفتن فکر و اندیشه نسل جوان توانسته راهی برای توسعه استان بیابد، راهی که برای ادامه توسعه و پیشرفت استان ضروری است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی بیان کرد: این نهاد با فعالیت در حوزه‌های پژوهشی، فرهنگی، آموزشی و اشتغال و تجاری‌سازی فن آوری توانسته سهم بسزایی در رشد و توسعه استان داشته باشد.

پورعیسی ادامه داد: مقام معظم رهبری در سال‌های متوالی در نشست‌هایی که با جهادگران داشته است نکاتی را فرموده‌اند که هم مسئولیت جهاد گران را سنگین کرده و هم انگیزه‌دهنده برای آن‌ها بوده است.

وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی به دنبال تجاری‌سازی پژوهش‌هاست، تصریح کرد: الگوی یک دانشگاه ایده‌آل این است که از محل پژوهش تولید ثروت کند که جهاد دانشگاهی، با حضور در بطن دانشگاه و بهره‌گیری از ذهن و استعداد جوانان دانشجو توانسته این کار را انجام دهد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی بیان کرد: گسترش‌ تحقیقات‌ و شکوفایی‌ استعدادهای‌ موجود در حوزه‌ تحقیق‌ به‌ خوداتکایی‌ و پیوند با مراکز علمی‌ـ تحقیقاتی‌ از دیگر فعالیت‌هایی که جهاددانشگاهی در این سال‌هال در این حوزه بسیار موفق عمل کرده است.

پورعیسی ادامه داد: این نهاد می‌تواند حتی با ارائه فکر و ایده‌های نو به عملکرد دستگاه‌های اجرایی نیز جهت دهد و این جهت‌دهی می‌تواند در راستای بهره‌گیری و بارورسازی پتانسیل‌های منطقه‌ای بسیار موثر باشد.

وی تصریح کرد: آنچه که مهم است این است که بتوان در استان با هم‌افزایی تمام نهادها از ظرفیت و فکرهایی که جهاددانشگاهی شناسایی و معرفی کرده، بهره برد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: حال که این نهاد با تمام توان در حال فعالیت است، باید از فکر و ایده‌های آن در راستای هرچه بهتر بهره بردن از پتانسیل‌های نهفته استان بهره برد.

text to speech icon