در خراسان جنوبی؛

طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار وارد فاز دوم شد

۰۶ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۳:۲۱ کد : ۲۰۸۰۱ اشتغال
تعداد بازدید:۷۷۶
طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار در خراسان جنوبی وارد فاز دوم شد و در این فاز استعدادسنجی و ارائه آموزش های عمومی کسب و کار و تخصصی در راستای مشاغل خانگی مزیت دار استان در نظر گرفته می شود.
طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار وارد فاز دوم شد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، مجتبی ابراهیمی، مدیر سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال واحد گفت: جهاد دانشگاهی استان در کنار ۲۲ استان دیگر به عنوان مجری طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار در سطح کشور قرار گرفته است که در این طرح مستقیماً برای زنان سرپرست خانوار به شغل پایدار ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به اجرای طرح پایلوت الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی که اخیرا توسط این نهاد اجرا شد، افزود: طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار به کارفرمایی اداره کل امور زنان و خانواده استانداری و با نظارت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی توسط جهاد دانشگاهی به عنوان مجری در حال پیاده سازی است.

ابراهیمی بیان کرد: اجرای طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار مبتنی بر طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی است که استان ما تجربیات و زیرساخت‌های خوبی در اجرای این طرح کسب کرده است.

وی ادامه داد:  سهم استان از این طرح  تعداد 69 نفر زن سرپرست خانوار با توجه به معیارهای طرح است.

مدیر سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: در راستای پیاده سازی فاز اول طرح از میان حدود 700 نفر زن سرپرست خانوار معرفی شده توسط دستگاه های متولی به جهاد دانشگاهی استان تعداد 74 نفر زن سرپرست خانوار واجد شرایط شناسایی شدند.

ابراهیمی افزود: در  فاز دوم طرح، استعدادسنجی و ارائه آموزش های عمومی کسب و کار و تخصصی در راستای مشاغل خانگی مزیت دار استان نیز در نظر گرفته می شود.

وی بیان کرد: این طرح در سه فاز شناسایی مزیت‌های مشاغل خانگی متناسب با زنان سرپرست خانوار، آموزش وتوانمندسازی آن‌ها و شبکه‌سازی و اتصال به بازار تعریف شده است که در راستای این طرح و در گام نخست تشکیل تیم‌های مختلف در راهبری، علمی و اجرایی است.

ابراهیمی یادآور شد: پس از تعیین مزیت‌های مشاغل خانگی استان، شناسایی و ارزیابی زنان سرپرست خانوار مشمول قواعد طرح، شناسایی پیشران‌ها به منظور حمایت از متقاضیان طرح، آموزش وتوانمندسازی و ایجاد شبکه اشتغال بین متقاضیان و پیشران‌ها و اتصال به بازار و فروش محصول، گام‌های بعدی این طرح هستند.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با حمایت کارفرما و ناظر استانی طرح، اتفاقات خوبی را در اجرای این طرح شاهد باشیم.

text to speech icon