دومین اردوی دانشجویان خراسان جنوبی در دیار گل نرگس

۱۹ آذر ۱۳۹۸ | ۱۴:۰۰ کد : ۱۳۹۹۷ فرهنگی
تعداد بازدید:۹۲۰
معاون فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: در راستای طرح ملی ایران مرز پرگهر، دومین اردوی دانشجویی با حضور ۴۰ نفر از دانشجویان دختر دانشگاه صنعتی و جامع علمی کاربردی بیرجند در شهرستان خوسف برگزار شد.
دومین اردوی دانشجویان خراسان جنوبی در دیار گل نرگس

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، حمید مرادی اظهار کرد: در راستای اجرای اردوهای فناورانه، معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه صنعتی بیرجند و مرکز گردشگری دانشجویان ایران، دومین اردوی خود را در شهرستان خوسف برگزار کردند.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی بیان کرد: این اردو جهت بازدید از آرامگاه ابن حسام خوسفی، بافت تاریخی و مزارع گل‌های نرگس شهرستان خوسف با حضور 40 نفر از دانشجویان دختر برگزار شد.

مرادی، هدف از برگزاری این طرح را آشنایی دانشجویان با مواریث تاریخی ایران اسلامی برشمرد و گفت: این اردوها از پانزدهمین دوره مجموعه‌ اردوهای طرح ملی "ایران مرز پرگهر" بوده که در آن دانشجویان با مفاخر، میراث فرهنگی و میراث معنوی منطقه آشنا می‌شوند.

وی یادآور شد: در این بازدید دانشجویان از نزدیک با اماکن فرهنگی شهرستان خوسف از جمله خانه تاجور، علوی، مالکی، شکوهی، بهمدی احمدبیک مالکی، آب انبار، تالاب گواب، آرامگاه ابن حسام خوسفی و مزارع گل نرگس با توضیحات کارشناس میراث فرهنگی و گردشگری آشنا شدند.

 

text to speech icon

کلید واژه ها: ایران مرز پر گهر جهاددانشگاهی خراسان جنوبی دیار گل نرگس خوسف اردو