جلال الدین صادقی؛

استقلال و بی طرفی؛ سرمایه ایسنا

۱۶ آذر ۱۳۹۸ | ۱۴:۱۸ کد : ۱۳۸۲۷ فرهنگی
تعداد بازدید:۱۰۰۱
رئیس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با بیان اینکه استقلال و بی طرفی به عنوان سرمایه این خبرگزاری است، افزود: ایسنا به عنوان اولین خبرگزاری غیردولتی و دیجیتالی در ایران نخستین خبرگزاری بود که اخبار و تولیدات خبری‌اش را در بستر اینترنت به صورت رایگان در اختیار عموم مردم قرار داد.
استقلال و بی طرفی؛ سرمایه ایسنا

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی رخاسان جنوبی، جلال الدین صادقی، رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی در بازدید استاندار از خبرگزاری ایسنا با اشاره به تاسیس این خبرگزاری در سال 78 به عنوان اولین خبرگزاری نظام جمهوری اسلامی، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در پیام خود به مناسبت تاسیس ایسنا که به عنوان اولین خبر این خبرگزاری  مخابره شد، خواستار انتشار اخبار خوب، مفید و امید بخش شدند که همین پیام بعد از گذشت 20 سال همچنان سرلوحه کار تمام خبرنگاران این خبرگزاری است.

وی با بیان اینکه استقلال و بی طرفی به عنوان سرمایه این خبرگزاری است، افزود: ایسنا به عنوان اولین خبرگزاری غیردولتی و دیجیتالی در ایران نخستین خبرگزاری بود که اخبار و تولیدات خبری‌اش را در بستر اینترنت به صورت رایگان در اختیار عموم مردم قرار داد.

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی بیان کرد: ایسنا با بدنه‌ای دانشجویی کار خود را آغاز کرد، این خبرگزاری همچنان بدنه دانشجویی خود را حفظ کرده و با بهره‌گیری از شوق و پویایی جوانان دانشجو می‌کوشد یاریگر نظام اسلامی از جمله دولت باشد.

صادقی ادامه داد: بزرگ‌ترین امتیاز این کشور مردمی بودن و برگزاری انتخابات در آن است، اما آنچه که سیاست ایسنا در آستانه انتخابات است، عدم جانبداری از کاندیدای خاص در انتخابات مجلس است و تنها هدفش اعلام عادلانه برنامه‌های کاندیداها پس از آغاز زمان تبلیغات است.

وی با بیان اینکه در سال ۹۷ بیش از ۳۳۸ هزار و ۸۰۰ خبر روی خروجی ایسنا قرار گرفته است، تصریح کرد: مطبوعات سراسری در سال گذشته همچون سال‌های قبل، ایسنا را به عنوان مرجع اول استفاده از اخبار خبرگزاری‌ها قرار دادند و خبرگزاری دانشجویان ایران با ۲۳ درصد، رتبه اول بازنشر خبر از خبرگزارهای اصلی کشور را دارد.

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی بیان کرد: ایسنا علاوه بر اخبار فارسی، ۲۲۷۳ خبر انگلیسی و ۲۳۰۱ خبر فرانسه و بیش از ۳۳۰۰ خبر عربی منتشر کرده و ایسنا در بین خبرگزاری‌ها، مرجع اول بازنشر اخبار مقام معظم رهبری و اخبار رئیس جمهوری در مطبوعات است.

صادقی اظهار کرد: باتوجه به ملی شدن اخبار استان در چند ماه گذشته بازتاب خوبی را شاهد بودیم و آمار بازدید اخبار استان چند برابر شده است.

سپیده قلندری اسفدن، سردبیر خبرگزاری ایسنای خراسان جنوبی در بازدید استاندار خراسان جنوبی از خبرگزاری ایسنا از حضور پررنگ ایسنا در دانشگاه‌های استان گفت و اظهار کرد: برگزاری نشست و میزگرد تخصصی و بررسی مشکلات و نیازهای استان و دستاوردهای دولت و انعکاس اخبار مقامات، برگزاری موفق دوره‌های خبرنویسی و عکاسی از دیگر فعالیت‌های شاخص این خبرگزاری است.

وی با بیان اینکه ایسنا خبرگزاری است که محور پیگیری تمام مطالبات دانشجویی و جریانات زنده و شاداب دانشگاهی است، افزود: یکی از افتخارات ایسنای خراسان جنوبی این است که تربیت نیروی جوان دانشجو به عنوان خبرنگار متعهد و آموزش دیده را برعهده دارد به طوری که بیشترین خبرنگاران فعال استان آموزش اولیه را در این خبرگزاری چه به صورت خبرنگار و چه به صورت کارآموز دیده اند.

سردبیر خبرگزاری ایسنای خراسان جنوبی بیان کرد: ما به تربیت نیروهای متخصص و کاربلد که در حال حاضر روسای ادارات و مدیران بخش‌های مختلف هستند افتخار می‌کنیم.

text to speech icon