آرشیو اخبار

تسهیل شرایط سرمایه گذاری برای فرآوری زرشک در خراسان جنوبی
مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خواستار شد؛

تسهیل شرایط سرمایه گذاری برای فرآوری زرشک در خراسان جنوبی

مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به خواص زرشک خواستار تسهیل شرایط سرمایه گذاری برای فراوری این محصول شد و بر ایجاد کارخانه فرآوری و تولید مکمل غذایی و دارویی این محصول تأکید کرد.

ادامه مطلب
مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی؛

۶ محصول فراوری شده از زرشک چشم انتظار سرمایه گذار

مهندس پویان خبر داد: مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی استان، دانش فنی ۶ محصول فراوری شده مانند قرص جوشان زرشک، آب نبات فرا سودمند زرشک و... تهیه  کرده که برای ورود به بازار و تولید نیاز به سرمایه گذاری دارد.

ادامه مطلب
فرآورده‌هایی بر پایه زرشک در مجتمع تحقیقات گیاهان‌دارویی جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی

فرآورده‌هایی بر پایه زرشک در مجتمع تحقیقات گیاهان‌دارویی جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی

سرپرست جهادانشگاهی خراسان جنوبی اظهار کرد: طرح‌هایی از جمله حفظ کیفیت زرشک تازه، قرص جوشان کاهنده فشار خون بر پایه زرشک، گرانول جوشان زرشک، سرکه فراسودمند زرشک با خاصیت کاهش چربی خون و تصفیه خون، از اقدامات پژوهشگران جهاددانشگاهی استان است.

ادامه مطلب

زهری که نوش داروی درمان سرطان است

مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی گفت:  در حال حاضر تحقیقاتی بر روی سم مار‌های گوناگون برای کشف خواص ضد سرطان و تولید آنتی بیوتیک‌های جدید در حال انجام است تا با مصرف یک یا دو قرص بتوان بیماری‌ها را درمان کرد و نیازی به مصرف دُز کامل دارو‌های درمانی نباشد.

ادامه مطلب

جشنواره ملی زرشک گالری

جشنواره ملی زرشک از ۲۱ تا ۲۷ مهرماه در پنج شهرستان قاینات، درمیان، زیرکوه، سربیشه و بیرجند و با حضور میهمانان و مسئولان کشوری و استانی برگزار خواهد شد. برای پوشش بهتر این رویداد اقتصادی، گردشگری و علمی استان خبرنگارانی از استان و رسانه های کشوری به شهرستان های محل برگزاری جشنواره دعوت می شوند.

ادامه مطلب