پژوهشی - آرشیو

سریش و کاربرد آن در بهبود ناراحتی های کبد و معده

مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مصرف ساقه تازه سریش با روغن‌زیتون برای درمان یرقان مفید است، گفت: ضماد ریشه آن برای تسکین درد دندان مفید است و برای ناراحتی‌های کبد و معده کاربرد دارد.

ادامه مطلب

جلوگیری از فراموش شدن نعمت طبیعی گیاهان دارویی با پرداختن به دانش بومی

مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی خراسان‌جنوبی گفت: کاربرد گیاهان دارویی به عنوان دارو برای پیشگیری و درمان بیماری‌ها حاصل دانش بومی و تجربه سالیان دراز مردم بومی یک منطقه است؛ جمع آوری اطلاعات در شرف فراموشی و انجام مطالعات علمی در این زمینه علاوه بر حفظ این دانش بومی می‌تواند در شناخت پتانسیل‌های بالقوه منطقه و تولید داروهای گیاهی جدید کارگشا باشد.

ادامه مطلب

بهبود درد مفاصل و سیاتیک با چوبک

عضو هیات علمی مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: ضماد خاکستر ریشه چوبک با سرکه برای درد مفاصل و سیاتیک و درد سرین استفاده می‌شود و چنانچه گرد ریشه این گیاه روی زخم پاشیده شود، منجر به بهبود آن خواهد شد.

ادامه مطلب
ثبت اختراع «قرص جوشان عناب» توسط پژوهشگران مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی

ثبت اختراع «قرص جوشان عناب» توسط پژوهشگران مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی

رییس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی خبر داد: «قرص جوشان آرام بخش و ضد افسردگی عناب» توسط پژوهشگران مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی استان در سامانه ماکیت فکری ثبت اسناد و املاک کشور با شماره ۱۰۴۶۶۱ ثبت شد.

ادامه مطلب