اعلام حمایت صداو سیمای خراسان جنوبی از همایش ملی عناب

۰۷ خرداد ۱۳۹۸ | ۰۹:۳۱ کد : ۸۲۴۲ پژوهشی
تعداد بازدید:۹۶۱
مدیرکل صدا وسیمای خراسان جنوبی با تأکید بر حمایت صدا و سیما از همایش ملی عناب گفت: : محصولات استراتژیک استان نیازمند معرفی بیشتر هستند که صدا و سیما در این زمینه با جهاددانشگاهی همکاری خواهد کرد.
اعلام حمایت صداو سیمای خراسان جنوبی از همایش ملی عناب

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، جلال الدین صادقی در دیدار با مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی اظهار کرد: ساختار جهاددانشگاهی دارای حوزه‌های پژوهش، آموزش، فرهنگی، پشتیبانی، مدیریت منابع و مراکزخدمات تخصصی و پژوهشی و پژوهشگاه‌ها فعالیت می‌کند.

وی افزود: در حوزه پژوهشی، سه پژوهشگاه هدفمند و بیش از۳۰ پژوهشکده درحوزه‌ها و رشته‌های مختلف فعالیت دارند.

رییس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی بیان کرد: بزرگترین شبکه آموزش دوره‌های کوتاه مدت تخصصی مربوط به جهاد دانشگاهی است که بیش از یک میلیون نفر در سال در آن شرکت می‌کنند.

صادقی با اشاره به پروژه دهکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی استان، گفت: دهکده گیاهان دارویی توسط جهاد دانشگاهی در زمینی به مساحت 14 هکتار در راستای حمایت از کشاورزان احداث شده است.

وی افزود: آموزش روستائیان، بازاریابی، تکمیل فرآیند تولید و افزایش سهم کشاورز از بازار فروش، هدایت پایان‌نامه‌های دانشجویان تحصیلات تکمیلی از اهداف این دهکده است.

رئیس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی اظهار کرد: پروژه دهکده گیاهان دارویی یک پروژه ملی است که بسیاری از استان‌ها از خراسان جنوبی الگوبرداری کرده‌اند.

صادقی با اشاره به اینکه این طرح برای حداقل 100 نفر اشتغال زایی مستقیم و برای ۲۰۰ نفر اشتغال زایی غیرمستقیم خواهد داشت، یادآور شد: فعالیت ‌های مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی برای بالا بردن سطح آگاهی کشاورزان و روستاییان بسیار موثر است.

وی با بیان اینکه آشناشدن مردم با عناب می‌تواند سود کلانی را به همراه داشته باشد، تصریح کرد: همایش ملی عناب با هدف معرفی آخرین یافته‌های علمی و پژوهشی استادان، دانشجویان و محققان حوزه عناب برگزار خواهد شد.

تاکید بر بهره گیری از ظرفیت اقتصادی عناب

رئیس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با تاکید بر بهره گیری از ظرفیت اقتصادی عناب، تصریح کرد: این همایش به دنبال این است که جایگاه عناب را در اقتصاد و بازار پیدا کند که سهم صداوسیما بسیار گسترده است.

صادقی ادامه داد: سازمان صداو سیما کلیدی ترین سهم و جایگاه را در این همایش می‌تواند ایفا کند چراکه اطلاع رسانی وسیع نیز می‌تواند تاثیرات موثری داشته باشد.

علیرضا آیینه دار، مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی نیز در این جلسه اظهار کرد: جهاد دانشگاهی دارای یک سیستم فعال و پویا است که فعالیت‌های گسترده‌ای دارد.

وی با تاکید بر حمایت صدا و سیما از این همایش، افزود: باید از این گونه همایش‌ها به عنوان یک فرصت رسانه‌ای استفاده کنیم.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی بیان کرد: ایجاد کارگروه رسانه‌ای قوی در راستای معرفی همایش ملی عناب ضروری است.

آیینه دار یادآور شد: محصولات استراتژیک استان نیازمند معرفی بیشتر هستند که صدا و سیما در این زمینه با جهاددانشگاهی همکاری خواهد کرد.

text to speech icon

کلید واژه ها: صدا و سیمای خراسان جنوبی همایش ملی عناب جهاددانشگاهی