بازدید استاندار خراسان جنوبی از خبرگزاری ایسنا

ایسنا، رسانه‌‎ای که با رعایت سیاست‌ها در مطالبه‌گری فعال است
۱۶ آذر ۱۳۹۸ | ۱۴:۱۵ کد : ۱۳۸۲۶ فرهنگی
تعداد بازدید:۹۹۱
محمدصادق معتمدیان اظهار کرد: خبرگزاری ایسنا جزء اولین خبرگزاری‌هایی است که تعداد زیادی از خبرگزاری‌هایی که امروز حرفی برای گفتن دارند از الگوی آن بهره می‌برند.
بازدید استاندار خراسان جنوبی از خبرگزاری ایسنا

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، استاندار خراسان جنوبی امروز، 16  آذر ، به مناسبت روز دانشجو و سالگرد تأسیس خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) بازدیدی از این خبرگزاری داشت.

معتمدیان اظهار کرد: خبرگزاری ایسنا جزء اولین خبرگزاری‌هایی است که تعداد زیادی از خبرگزاری‌هایی که امروز حرفی برای گفتن دارند از الگوی آن بهره می‌برند.

وی عنوان کرد: در شرایطی که رژیم پهلوی مجری سیاست‌های آمریکا در کشور بود و به واسطه شرایطی که در آن مقطع وجود داشت، مبدائی برای تحولات دانشگاه در تاریخ کشور ثبت شد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه مجموعه دانشگاه‌های کشور باید هم صدا در راستای مقابله با سیاست‌های ظالمانه آمریکا که امروز با تمام توان در راستای ذلت ایران و فشار آوردن به نظام جمهوری اسلامی تلاش می‌کند، هم‌بستگی داشته باشند، افزود: مبارزه همه جانبه امروز می‌طلبد تا تمام اقشار از جمله دانشجویان شعار مرگ بر آمریکا را سر دهند.

معتمدیان با بیان اینکه تلاش‌هایی نیز برای انحراف از این مسیر انجام می‌گیرد، تصریح کرد: در این شرایط بیش از هر زمانی نیازمند انسجام و اتحاد علیه سیاست‌های آمریکا که ایران‌ستیزی و ایران هراسی در سطح منطقه است، هستیم.

وی با اشاره به سالروز تاسیس ایسنا، ادامه داد: خبرگزاری ایسنا بعد از بیست سال توانسته به عنوان یک رسانه وزین و مستقل عمل کند و در واقع جایگاه ویژه‌ای در بین خبرگزاری‌های کشور داشته باشد.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: امروز خبرگزاری‌های دیگر با الگوبرداری از شکل گیری خبرگزاری ایسنا توانستند حرفی برای گفتن در جامعه رسانه‌ای کشور داشته باشند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به تجربه و سابقه 20 ساله ایسنا، افزود: در این سال‌ها با روی کارآمدن دولت‌های متعدد ایسنا توانسته نگاه حاکمیتی خود را حفظ کند.

معتمدیان با بیان اینکه می‌توانیم ادعا کنیم استقلال و بی طرفی و نگاه حاکمیتی همچنان در ایسنا وجود دارد، ادامه داد: آمار ایسنای خراسان جنوبی نشان می‌دهد این رسانه در پرداختن به موضوعات ملی عمکرد شفاف و قابل قبولی داشته است.

وی با نگاه به فعالیت‌های ایسنا در استان، اظهار کرد: این رسانه یکی از رسانه‌های فعال و دلسوز است که در بحث پرداختن به مباحث توسعه‌ای استان بسیار موفق عمل کرده است.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: ایسنا از رسانه‌های دغدغه‌مند است که پیگیر مسائل هستند و ضمن رعایت سیاست‌ها و خطوط رسانه‌ای در بحث مطالبه‌گری فعال است.

معتمدیان یادآور شد: به دنبال این هستیم که از ظرفیت بی‌نظیر رسانه‌ها در استان به عنوان پل ارتباطی با مردم بهره ببریم.

وی افزود: باید در مواردی که خلا وجود دارد بتوانیم به روستاها نگاهی داشته باشیم و به این بخش مغفول مانده در حوزه رسانه توجه کنیم که ما از این بخش حمایت می‌کنیم.

وی با اشاره به تبیین موضوعات و اولویت‌های استان، افزود: اخبار باید دقیق، شفاف و با رعایت امانتداری و به سرعت و به موقع به جامعه منعکس شود که نیازمند تبیین و تشریح اهداف و سیاست‌های دولت هستیم.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی شاید فرصتی برای پرداختن به این موارد ندارند و این دیده بانی که توسط رسانه‌ها صورت می‌گیرد در ارتقای فعالیت‌ها و دیدن مشکلات بسیار موثر است.

معتمدیان با تاکید بر برگزاری میزگردهای تخصصی، اظهار کرد: این میزگردها تلفیقی از فعالیت‌ها و برنامه‌های  اجرایی با نگاه‌های علمی و دانشگاهی ارائه می‌دهد که اگر اساتید برجسته دانشگاه در کنار مدیران اجرایی قرار گیرند، باعث ارتقای کیفیت فعالیت‌ها در اجرا خواهد بود.

وی افزود: باید از صرف تولید خبر و متن فراتر رویم و استفاده از رسانه‌های چندرسانه‌ای می‌تواند کمک کننده باشد که باید در این زمینه توجه شود.

استاندار خراسان جنوبی با بیان انتظارات خود از خبرگزاری ایسنا، اظهار کرد: باتوجه به اینکه خراسان جنوبی یک استان دانشگاهی به نظر می‌رسد باید بیشتر فعالیت کرده و از نظر کمی حضور بیشتری در دانشگاه‌ها داشته باشیم  و در تمام دانشگاه‌های استان اشراف داشته باشد.

معتمدیان با بیان اینکه انتظار ما این است که همچنان خبرگزاری ایسنا به عنوان یکی از رسانه‌های مرجع، مرجعیت بیشتری پیدا کند، افزود: باتوجه به تجربیات، خبرگزاری ایسنا می‌تواند در بحث آموزش به جامعه رسانه‌ای کمک کند.

وی با تاکید بر بهره‌گیری از توان این خبرگزاری در ارتقای کمی و کیفی فعالیت‌های رسانه‌ای استان، تصریح کرد: مناظره‌های دانشجویی مورد اقبال دانشجویان قرار می‌گیرد و باید با چارچوب‌های مشخص گسترش یابد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه موضوعات و مسائل اصلی کشور باید ریشه یابی و توسط دانشجویان تجزیه و تحلیل شود، افزود: دانشگاه‌ها نباید امنیتی بوده و باید پویا و فعال باشند.

معتمدیان با بیان اینکه اجازه خارج شدن از فعالیت‌های نظام را نباید بدهیم، افزود: چالش معرفی استان به عنوان یکی از پیشنهادات خبرگزاری ایسنا، یکی از موضوعات قابل توجه در استان در راستای معرفی ظرفیت‌های ایسنا است.

وی یادآور شد: ایسنا عملکرد قابل قبولی داشته اما انتظارها زیاد است و از پیشنهادات استقبال می‌کنیم تا بتوانیم ارتقاء کمی و کیفی فعالیت ایسنا را در سطح استان داشته باشیم.

استاندار خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: پیشنهادات رسانه‌ای خبرگزاری ایسنا در کمیته‌ای که در معاونت سیاسی، امنیتی تشکیل خواهد شد و همچنین شورای اطلاع رسانی استان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

text to speech icon

کلید واژه ها: استاندار خراسان جنوبی ایسنا رییس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی