پیام وزیر علوم به اولین همایش ملی عناب

۰۳ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۵:۳۶ کد : ۱۰۹۲۲ پژوهشی
تعداد بازدید:۱۶۹۲
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری: از همه کسانی که در زمینه‌های مختلف علمی برای فرآوری از محصولات عناب و این گیاه تلاش می‌کنند، تشکر ویژه دارم.
پیام وزیر علوم به اولین همایش ملی عناب

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، امروز 3 شهریورماه جاری با صدور پیامی به اولین همایش ملی عناب، اظهار کرد: برگزاری همایش‌ها و سمپوزیوم‌های علمی در رابطه با محصولات مهم کشاورزی از جمله گونه‌های بومی، در مناطق مختلف کشور کار پسندیده‌ای است.
وی افزود: در کشور گونه‌ها و ارقام زیادی از محصولات مختلف باغی داریم که در نوع خود منحصر به آب و هوای خاص و در مناطق ویژه است که می‌توانیم ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های اقتصادی خوبی را برای تولید در مناطق مختلف فراهم کنیم.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: محصولی مانند عناب که این نشست علمی برای بررسی مسائل حول این رقم مهم گیاهی تشکیل شده به عنوان یکی از اقلام ویژه در مناطق مختلف کشور شناخته می‌شود، خصوصا در استان خراسان جنوبی که تولید این محصول در شهرهای این استان صورت می‌گیرد.
غلامی بیان کرد: نزدیک به 94 درصد تولید عناب کشور مربوط به این منطقه است و در دنیا کشورهای مختلفی از جمله کشور چین به این محصول توجه دارند.
وی با بیان اینکه بررسی مسائل عناب بسیار مهم است، یادآور شد: از همه کسانی که در زمینه‌های مختلف علمی برای فرآوری از محصولات عناب و این گیاه تلاش می‌کنند، تشکر ویژه دارم.

text to speech icon

کلید واژه ها: همایش ملی عناب خراسان جنوبی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری