سفر یک روزه مدیرعامل ایسنا به خراسان جنوبی

۳۰ تیر ۱۳۹۸ | ۱۱:۰۷ کد : ۹۷۳۲ فرهنگی
تعداد بازدید:۹۰۷
دکتر متقیان، مدیرعامل خبرگزاری دانشجویان (ایران ) ایسنا در سفر به خراسان جنوبی دیداری  با استاندار خراسان جنوبی، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، مدیر کل صدا و سیمای استان ، رییس دانشگاه بیرجند و دیدار با جهادگران جهاددانشگاهی استان و ... داشت.
سفر یک روزه مدیرعامل ایسنا به خراسان جنوبی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، علی متقیان، مدیرعامل ایسنا امروز، 29 تیرماه در سفر به خراسان جنوبی دیداری  با استاندار خراسان جنوبی، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، مدیر کل صدا و سیمای استان ، رییس دانشگاه بیرجند و دیدار با جهادگران جهاددانشگاهی استان و ... داشت.

دکتر متقیان:

ایسنا، اخلاق رسانه‌ای را در طول سال‌های فعالیت خود حفظ کرده است
وی در دیدار با مدیرکل صدا وسیمای خراسان جنوبی، با بیان اینکه اصل صحت و امانتداری در ایسنا بسیار مهم هستند، افزود: این خبرگزاری، اخلاق رسانه‌ای را در طول سال‌های فعالیت خود حفظ کرده است.
مدیرعامل ایسنا با بیان اینکه نیروهای این خبرگزاری، بازوهای توانمند جهاد دانشگاهی هستند، تصریح کرد: ویژگی خاص این خبرگزاری این است که بدنه‌ای جوان و دانشجو داشته و همه اعضای ایسنا آموزش دیده خود ایسنا هستند.
جلال‌الدین صادقی، رییس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی نیز در این دیدار با اشاره به اینکه ایسنا یک خبرگزاری ملی و بین المللی است، افزود: ایسنا به فرموده مقام معظم رهبری، سعی کرده است همواره خبرهای امیدبخش و خوب منتشر کند.
علیرضا آیینه دار، مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی نیز در این دیدار با اشاره به اینکه ایسنا همواره جزء خبرگزاری‌های مطرح کشور بوده است، گفت: ایسنا از جمله معدود خبرگزاری‌هایی است که هیچ گاه استقلال و صداقت خود را زیر پا نگذاشته است.

کارهای پژوهشی دانشگاه‌ها را به خوبی در ایسنا معرفی کنیم
علی متقیان، در دیدار با رئیس دانشگاه بیرجند با بیان اینکه ۲۰ سال از فعالیت ایسنا گذشته است، افزود: ایسنا اولین خبرگزاری کشور است که توانسته اعتماد مخاطب را جذب کند.
مدیرعامل ایسنا با بیان اینکه مایل هستیم خبرگزاری حضور جدی تری در دانشگاه‌ها داشته باشد، عنوان کرد: این خبرگزاری می‌تواند با زبان دیگری دانشگاه را معرفی کند.
متقیان با بیان اینکه سعی داریم کارهای پژوهشی دانشگاه‌ها را به خوبی در ایسنا معرفی کنیم، تصریح کرد: خبرگزاری به دنبال این است که حضور دانشجویی و دانشگاهی خود را حفظ کند.
وی با بیان اینکه این خبرگزاری آمادگی دارد همراه دانشگاه برای معرفی آن فعالیت کند، خاطرنشان کرد: تقاضا داریم دانشگاه بیرجند شرایطی را فراهم کند که ایسنا در انعکاس فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه حضوری جدی داشته باشد.
احمد خامسان، رئیس دانشگاه بیرجند نیز در این دیدار با اظهار رضایت از  انعکاس اخبار دانشگاهی در ایسنا، اظهار کرد: این خبرگزاری در انتشار اخبار دانشگاه و ارائه پژوهش‌های انجام شده بسیار فعال بوده و گزارش‌های مفیدی داشته است.

وی یادآور شد: تلاش می‌کنیم مکانی مناسب در اختیار این خبرگزاری در دانشگاه بیرجند در راستای تعامل و همکاری بیشتر قرار دهیم.

 از سیاه‌نمایی در کشور خودداری کنیم

علی متقیان، در دیدار با رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی اظهار کرد: باید از سیاه‌نمایی در کشور خودداری کنیم.
وی با بیان اینکه ایسنا به فرموده مقام معظم رهبری به دنبال این است که اخبار خوب، مفید و امیدبخش منتشر کند، افزود: اخلاق مداری، صداقت و امانتداری از ویژگی‌های ایسنا بوده و همواره این سه ویژگی سرلوحه فعالیت این خبرگزاری است.
مدیرعامل ایسنا با بیان اینکه خط و جناح بندی سیاسی هیچ جایگاهی در این خبرگزاری ندارد، افزود: سیاست ایسنا بر این است که اخبار درست و صادقانه انعکاس یابد.
مجید پورعیسی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی نیز در این دیدار اظهار کرد: داشتن اطلاعات کافی بسیار موثر بوده، اما متاسفانه مدیران اطلاعات خوبی ندارند.
وی با بیان اینکه عدم اطلاعات مدیران باعث ایجاد هزینه می‌شود، افزود: عدم داشتن اطلاعات، کشور را دچار بحران می‌کند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: هر مقدار که اطلاعات کارشناسان و مدیران قوی باشد، کمتر دچار دردسر می‌شویم.

محمدصادق معتمدیان نیز در دیدار با مدیرعامل ایسنا اظهار کرد: خراسان جنوبی یک استان در حال توسعه است که ظرفیت‌ها در این استان بالقوه بوده که باید بالفعل شود.

وی با تاکید بر ارتباط با خبرگزاری‌ها، رسانه‌ها، نشریات و مطبوعات، افزود: رسانه‌ها می‌توانند کمک بسیاری به توسعه استان کنند.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه خبرگزاری ایسنا پشتوانه علمی داشته و هرگز درگیر مسائل سیاسی نشده است، تصریح کرد: خبرگزاری‌هایی از جمله ایسنا  علاوه بر اطلاع رسانی به توسعه استان نیز کمک می‌کنند.

معتمدیان با بیان اینکه نقش رسانه‌ها تنها انعکاس خبر نیست و باید به توانمندی‌های استان در ارتفای توسعه نیز توجه کنند، اظهار کرد: مردم تشنه اطلاعات درست هستند و یک بخش از کار مدیران نیز اطلاع رسانی است که باید به آن توجه کنند.

وی با بیان اینکه مهم ترین چالش استان بحث کمبود آب است، افزود: لازم است وضعیت آب موجود استان مدیریت شود تا مشکلات آینده کم تر شود.

معتمدیان با اشاره به فعالیت‌های علمی و پژوهشی، اظهار کرد: جهاددانشگاهی به عنوان نهادی با پشتوانه علمی به این مهم توجه دارد.

استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: ظرفیت‌های استان آن گونه که شایسته است در رسانه‌ها منتشر شود.

توانمندی‌های خراسان جنوبی در حوزه‌های مختلف از جمله گردشگری و گیاهان دارویی

مدیرعامل ایسنا با اشاره به توانمندی‌های استان در حوزه‌های مختلف از جمله گردشگری و گیاهان دارویی، یادآور شد: خبرگزاری ایسنا می‌تواند مرجع معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خراسان جنوبی باشد.
علی متقیان، نیز در دیدار با استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: همه تلاش خبرگزاری ایسنا انتشار اخبار خوب، مفید و امیدبخش است.
وی با بیان اینکه سعی می‌کنیم خدمات ارائه شده درجهت رفاه جامعه را به گوش مردم و مسئولان برسانیم، افزود: این خبرگزاری اکنون به بلوغ ۲۰ سالگی رسیده و در تمام استان‌ها شعبه دارد.
متقیان با اشاره به اینکه این خبرگزاری یکی از خبرگزاری‌هایی است که در سطح ملی مورد اعتماد مسئولان و مردم است، خاطرنشان کرد: خبرگزاری ایسنای خراسان جنوبی نیز با عملکرد خوب خود توانسته جایگاهی در میان مردم و مسئولان و رسانه های استان باز کند.

جلال الدین صادقی، رئیس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی نیز در این دیدار اظهار کرد: خبرگزاری ایسنای خراسان جنوبی در طول سال‌های فعالیت خود سعی کرده است به دور از حاشیه توانمندی‌های استان را منعکس کند.

text to speech icon

کلید واژه ها: دکتر متقیان مدیرعامل خبرگزاری ایسنا جهاددانشگاهی خراسان جنوبی