EIGHT ؛گام بلند متخصصان جهاددانشگاهی در آموزش زبان انگلیسی با رویکرد ایرانی - اسلامی

۰۵ تیر ۱۳۹۸ | ۱۴:۰۹ کد : ۹۰۸۸ آموزشی
تعداد بازدید:۱۴۰۳
معاون آموزشی جهاد دانشگاهی خراسان‌جنوبی گفت: ارائه کتب آموزشی پروژه EIGHT گام بلند متخصصان در آموزش زبان انگلیسی با رویکرد ایرانی و اسلامی که جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی این آموزش را آغاز کرده  است.
EIGHT ؛گام بلند متخصصان جهاددانشگاهی در آموزش زبان انگلیسی با رویکرد ایرانی - اسلامی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، مجتبی ابراهیمی امروز، 5 تیرماه در  در نشست خبری اظهار داشت: جهاد دانشگاهی به عنوان نهادی برخواسته از متن انقلاب از سال ۵۹ در حوزه‌های فرهنگی، پژوهشی، آموزشی، تجاری‌سازی و اشتغال فعالیت می‌کند.

وی با تاکید بر اهمیت مقوله فرهنگ و لزوم جدی گرفتن آن در همه فعالیت ها افزود:  اگر فرهنگ دیده شود موجب رشد و تعالی جامعه می‌شود که رسیدن به این مهم نیازمند مطالعات همه جانبه است.

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی خراسان‌جنوبی پیوست فرهنگی را یکی از الزامات رسیدن به اهداف مورد نظر در کارها دانست و گفت: مسائل فرهنگی در دوره‌های آموزشی به دلایل عدیده ای حتی بیش از مسائل عملی و آموزشی طرح شده در دوره در ذهن افراد باقی می‌ماند.

وی بیان کرد: در این راستا جهاد دانشگاهی با یک نگاه فرهنگی و ارائه پروژه EIGHT تلاش کرده است که به پیوست فرهنگی در آموزش زبان انگلیسی توجه داشته باشد و دغدغه بسیاری از خانواده‌ها در زمینه موضوعات فرهنگی مرتبط با آموزش زبان انگلیسی را رفع کند.

ابراهیمی اضافه کرد: مجموعه آموزش زبان انگلیسی EIGHT در ۱۶ جلد از هشت سال پیش  با همت و تلاش ۲۴ نفر از متخصصین طراز اول کشور با رویکردی ایرانی و اسلامی تدوین شده است.

وی گفت: این مجموعه آموزش زبان انگلیسی می‌تواند برای کشورهای اسلامی همجوار چون افغانستان نیز ارائه شود.

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی خراسان‌جنوبی توصیه مقام معظم رهبری در خصوص آموزش های زبان خارجی را یادآور شد و گفت: جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد انقلابی بر اساس توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه آموزش زبان‌های خارجه به جز زبان انگلیسی از جمله ترکی، روسی، آلمانی و فرانسه نیز فعالیت داریم.

وی با اشاره به نام پروژه EIGHT گفت: این نام به برکت حضور امام رضا(ع) به عنوان امام هشتم شیعیان در ایران انتخاب شده است.

ابراهیمی تاکید کرد: جهاد دانشگاهی تنها نماینده انحصاری آموزشی پروژه EIGHT در خراسان جنوبی است.

  مدیر کالج زبان‌های خارجی جهاد دانشگاهی خراسان‌جنوبی نیز با اشاره با ماهیت پروژه جدید آموزش زبان انگلیسی گفت : در حوزه آموزش زبان انگلیسی برخی محتواهای آموزشی وابستگی به منابع غربی دارند که تنها زبان را منتقل نمی‌کنند بلکه مروج   سبک زندگی غربی نیز هستند.

نرگس معصومی با بیان اینکه در برخی از این منابع هیچ نوع احترامی به هنجارهای ایرانی و اسلامی دیده نمی‌شود، اظهار کرد: متخصصان در تألیف مجموعه آموزشی EIGHT به هویت ایرانی و اسلامی ارزش نهاده شده و در کنار نام بردن از دانشمندان سایر کشورها در متون آموزشی از دانشمندان ایرانی چون دکتر سمیعی نیز یاد شده است.

وی اضافه کرد: اشاره به فرهنگ و هویت ایرانی و انتقال حس خودباوری و اعتماد به نفس هم به مدرس و هم به زبان آموز از ویژگی های منحصر به فرد این پروژه جدید آموزش زبان انگلیسی است.

مدیر کالج زبان‌های خارجی جهاد دانشگاهی خراسان‌جنوبی با اشاره به ارزش و اعتبار مجموعه آموزشی EIGHT یادآور شد: این مجموعه توانسته تأییدیه معتبرترین مؤسسه ادبیات زبان انگلیسی دنیا(YORK PREDD) را کسب کند.

وی یاد آور شد: این منبع جدید زبان انگلیسی توسط کالج جهاد دانشگاهی در 16 ترم و هشت سطح تدریس می شود که به لحاظ علمی نیز از کتاب های قبلی قوت بیشتری دارد.

معصومی با بیان اینکه مقاطع دبیرستان به بالا امکان ثبت نام در این دوره های جدید را دارند افزود : تدریس این پروژه از زمستان 97 در کالج  زبان های خارجی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی آغاز شده و ادامه این آموزش برای زبان آموزان در ترم های بهار و تابستان نیز ارایه می شود.

وی گفت: ثبت نام ترم تابستان تا 11 تیرماه ادامه دارد و متقاضیان می توانند برای ثبت نام به آدرس  http://jdroyesh.ir/rooyesh  مراجعه کنند.

text to speech icon

کلید واژه ها: EIGHT تولید فاخر ملی معاونت آموزشی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی