دیدار رییس هیات مدیره انجمن صنفی مهندسان راه و راه آهن استان خراسان جنوبی با رییس جهاد دانشگاهی استان

۰۶ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۶:۱۷ کد : ۷۳۸۳۳ عمومی
تعداد بازدید:۹۴
ربانی‌نژاد رئیس هیات مدیره انجمن صنفی مهندسان راه و راه آهن استان خراسان جنوبی در جلسه مشترک با رییس جهاددانشگاهی استان، استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های جهاد دانشگاهی را در زمینه‌های مختلف مورد تاکید قرار داد.
دیدار رییس هیات مدیره انجمن صنفی مهندسان راه و راه آهن استان خراسان جنوبی با رییس جهاد دانشگاهی استان

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، ربانی‌نژاد رئیس هیات مدیره انجمن صنفی مهندسان راه و راه‌آهن خراسان جنوبی در جلسه مشترک با رییس جهاددانشگاهی استان، با اذعان بر اهمیت گسترش شبکه  راه‌ها در توسعه کشور و استان، به هزینه‌بر بودن این فعالیت زیربنایی و نقش پر رنگ متخصصین و نیروهای انسانی  در این مبحث اشاره کرد و افزود حمایت از حقوقِ مهندسین فعال در حوزه راه و راه‌آهن به همراه کمک در ارتقاء مهارت، انتقال تجربه و آموزش نیروهای انسانی شاغل در بخش‌های کارفرمایی، پیمانکاری، مشاور و کنترل کیفیت، با بهره‌گیری از ظرفیت‌های گسترده جهاد دانشگاهی، بسیار  مفید و حائز اهمیت خواهد بود.

سیدمحمدحسین سیدکاشی، رییس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی نیز با تشریح فعالیتها و توانمندیهای جهاد دانشگاهی با بیان امکان برگزاری دوره‌های عمومی و تخصصی  مورد نیاز مخاطبین انجمن و بستگان ایشان، بر فراهم بودن شرایط بهره‌مندی از ظرفیت شبکه مدرسین جهاددانشگاهی کشور و ارائه آموزش‌های عملی در محیط‌های واقعی بر اساس درخواست کارفرما تاکید کرد. وی همچنین برگزاری دوره‌های نیاز محور با تاکید بر توسعه کیفی دوره‌های آموزشی را وجه تمایز آموزش‌های ارائه شده در جهاددانشگاهی استان دانست. رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی هم‌چنین با بیان مطالبی در ارتباط با ذخیره‌سازی سلولهای بنیادی خون بند ناف و امکان درمان بیماری‌هایی با منشأ خونی از طریق ذخیره خون بند ناف نوزاد در زمان تولد فرزند، توضیحاتی ایراد نمود. همچنین به استفاده از ظرفیت خبرگزاری ایسنا در انعکاس اخبار فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی مشترک اشاره نمود. 

ملکی‌نیا، مدیر گروه آموزش‌های مهندسی عمران جهاد دانشگاهی، با اشاره به کیفیت آموزش‌های ارائه شده در جهاددانشگاهی، به زمینه‌های پژوهشی و آموزشی مشترک از جمله تدوین استانداردهای ملی و بین‌المللی، نحوه ارزیابی پایان دوره‌های آموزشی گروه مهندسی  و ارائه نتایج تحقیقات مشترک پرداخت. 

معصومی سرپرست معاونت آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی استان نیز ضمن استقبال از همکاری‌های مشترک، اعلام کرد حوزه معاونت آموزش و کارآفرینی واحد آمادگی کامل جهت اجرا و برگزاری دوره‌های مورد تقاضای انجمن صنفی را دارد و درخواست‌های ارائه شده در کمترین زمان ممکن پیگیری و اجرا خواهد شد.

همچنین، در این جلسه مشترک ابعاد مختلف انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت. 

در پایان این دیدار، ضمن بازدید از خبرگزاری ایسنای واحد خراسان جنوبی، مقرر گردید در روزهای آتی تفاهم‌نامه همکاری مشترک فی‌مابین جهاددانشگاهی و انجمن صنفی راه و راه آهن استان منعقد گردد.

text to speech icon