سومین دوره اردوهای دانشجویی" بوم گشت" در خراسان جنوبی برگزار شد

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۱:۰۲ کد : ۶۹۷۵ فرهنگی
تعداد بازدید:۱۸۸۳
معاون فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی از برگزاری سومین دوره اردوهای دانشجویی تحت عنوان " بوم گشت" در منطقه روستای گردشگری آرک، پاسگاه محیط زیست آرک و کرنگ و منطقه تالاب گواب شهرستان خوسف خبر داد.
سومین دوره اردوهای دانشجویی" بوم گشت" در خراسان جنوبی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، حمید مرادی اظهار کرد: طرح هماهنگ " بوم گشت" به همت مرکز گردشگری دانشجویان ایران و با همکاری معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی و موسسه علمی کاربردی جهاد دانشگاهی بیرجند و کانون حامیان محیط زیست سازمان دانشجویان خراسان جنوبی در منطقه روستای گردشگری آرک و بین آباد برگزار شد.

وی افزود: هدف از اجرای این طرح، آشنایی دانشجویان با زیستگاه‌های حیات وحش، تالاب ‌ها، سیمای طبیعی، تنوع آب و هوایی هر منطقه، تنوع زیستی و جاذبه ‌های گردشگری و تاریخی استان بود.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی بیان کرد: در این برنامه، دانشجویان در کارگاه آشنایی با حیات وحش و موقعیت زیستگاه ‌های حیوانات موجود در منطقه شرکت کرده و از نزدیک با منطقه حفاظت شده آرک و کرنگ آشنا شدند. 

مرادی ادامه داد: دانشجویان در این برنامه از روستای تاریخی و گردشگری آرک که یکی از مناطق زیبا و بکر استان است و همچنین از تالاب گواب شهرستان خوسف بازدید کردند.

وی افزود: منطقه حفاظت شده آرک و کرنگ با وسعت 24 هزار هکتار در ۱۷ کیلومتری شهرستان خوسف قرار داشته و از نظر حیات وحش، پستانداران مختلفی از قبیل کل و بز، گرگ، شغال، روباه، خرگوش، قوچ کوهی و پرندگان مختلفی از جمله کبک، تیهو، زاغ و عقاب و انواع پرندگان گوشتخوار در آن زیست می ‌کنند.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: منطقه گردشگری تالاب گواب خوسف نیز در دهکده گردشگری شهرستان خوسف قرار دارد و محل زیستگاه پرندگان مهاجر است.

مرادی ادامه داد: این تالاب بعد از ۱۶ سال آبگیری شده و با وجود بازارچه اقامتی، دریاچه طبیعی، قایقرانی و سیاه چادرهای عشایری به عنوان یکی از مناطق گردشگری این شهرستان محسوب می‌شود.

وی یادآور شد: ۲۵ نفر از دانشجویان موسسه علمی کاربردی جهاد دانشگاهی و دانشگاه فنی حرفه‌ای در این برنامه حضور داشتند.

 

text to speech icon

کلید واژه ها: سومین دوره اردوهای دانشجویی بوم گشت خراسان جنوبی