برندسازی محصولات استراتژک خراسان جنوبی جدی تر از قبل مورد توجه قرار گیرد

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۰۹:۲۹ کد : ۶۹۶۱ پژوهشی
تعداد بازدید:۱۱۰۵
استاندار خراسان جنوبی گفت: برندسازی محصولات استراتژک خراسان جنوبی باید جدی تر از قبل مورد توجه قرار گیرد.
برندسازی محصولات استراتژک خراسان جنوبی جدی تر از قبل مورد توجه قرار گیرد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، ، محمدصادق معتمدیان، عصر گذشته 16 اردیبهشت، در دیدار رئیس و معاونین جهاد دانشگاهی استان به ثروت‌های سرشارخدادای استان خراسان جنوبی در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و افزود: ظرفیت‌های بسیار خوبی در استان وجود دارد که بخشی نگری از جمله آسیب‌هایی است که در این حوزه باید مورد توجه قرار گرفته و اقدامات به صورت متمرکز مورد پیگیری قرار گیرد.

وی یکی از مشکلات اصلی استان را خام فروشی عنوان کرد و افزود: در بسیاری از جهات دارای رتبه‌های برتر کشوری هستیم، اما خروجی اقتصادی آن برای مردم منطقه در سطح استاندارد و مطلوب نیست که باید با تکمیل چرخه فروش محصولات، عواید اقتصادی این محصولات نصیب مردم استان شود.

استاندار خراسان جنوبی به تفکیک دو معاونت اقتصادی و منابع انسانی استانداری اشاره کرد و افزود: با پیگیری‌های به عمل آمده حوزه اقتصادی با نگاهی کاملا تخصصی در مقوله‌های مختلف اقتصادی فعالیت خواهد کرد.

معتمدیان، به بحث مهم برندسازی محصولات استراتژیک خراسان جنوبی اشاره کرد و ادامه داد: باید محصولات استراتژیک خراسان جنوبی برندسازی شده تا در کشور و سراسر دنیا با نام همین استان شناخته شده و به فروش برسند.

وی به معرفی ظرفیت‌های استان تاکید و بیان کرد: باید ظرفیت‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی این استان به نحو مطلوب معرفی شود که رسانه‌ها و دانشگاه‌ها به خصوص جهاد دانشگاهی در این زمینه نقش مهمی بر عهده دارند.

استاندار خراسان جنوبی، به موضوع گردشگری به عنوان یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های استان اشاره کرد و ادامه داد: امسال با اقداماتی که صورت گرفت و شرایط اقلیمی مناسب استان و معرفی درست، بهتر و موثرتر جاذبه‌های استان در سطح کشور، با رشد ۲۵ درصدی در حوزه گردشری روبرو شدیم و توانستیم رتبه ششم کشور در جذب گردشگر را به خود اختصاص داده و میزان ماندگاری گردشگر در استان را از ۶ به ۴۸ ساعت افزایش دهیم.

معتمدیان، به لزوم توجه به نشاط اجتماعی تاکید کرد و یادآور شد: لازم است دستگاه‌های متولی در این زمینه اقدامات جدی‌تری را به انجام برسانند.

در این دیدار جلال الدین صادقی رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی نیز گزارشی از اقدامات صورت گرفته این نهاد در حوزه‌های مختلف ارائه کرد.

text to speech icon

کلیدواژه‌ها: برندسازی محصولات استراتژیک معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی استانداری خراسان جنوبی